NVIDIA poszła po rozum do głowy. Pamiętacie 7 FPS w Borderlands 2 na RTX 50?


NVIDIA poszła po rozum do głowy. Pamiętacie 7 FPS w Borderlands 2 na RTX 50?

NVIDIA zdecydowała się na zaskakujący krok i przywraca wsparcie dla technologii PhysX w serii RTX 50. Technologia ta swego czasu była jedną z kluczowych dla "Zielonych" i mocno promowaną. Jakiś czas temu producent porzucił to narzędzie, aczkolwiek po kilku miesiącach ogłosił, że doda go ponownie.

Dzięki temu gry zyskają pełne wsparcie dla technologii PhysX, co powinno ucieszyć graczy grających w starsze tytuły, które obsługują to rozwiązanie np. Batman: Arkham. Zyskamy lepszą fizykę, bez obciążania procesora i spadku płynności. Funkcja ta zapewnia wsparcie m.in. dla Alice: Madness Returns, Assassin’s Creed IV: Black Flag, Batman: Arkham City, Metro: Last Light, Borderlands 2 i wielu innych.

NVIDIA przywraca PhysX

Według "Zielonych" wydajność w tych grach na kartach RTX 50 będzie na poziomie porównywalnym z poprzednimi generacjami układów graficznych, dzięki czemu gracze mogą liczyć na płynniejsze animacje i bardziej zaawansowane efekty fizyczne.

NVIDIA zdecydowała się przywrócić technologię PhysX w serii RTX 50.

PhysX, będący częścią oferty NVIDII od 2004 roku, został wprowadzony po przejęciu firmy Ageia. Choć przez wiele lat był jednym z fundamentów dla gier AAA, w ostatnich latach jego popularność spadła. Jednym z powodów był ograniczony dostęp do tej technologii - działała tylko na kartach NVIDII, co sprawiało, że nie mogła konkurować z bardziej uniwersalnymi rozwiązaniami. Mimo to, NVIDIA ponownie dostrzegła potencjał tej technologii, decydując się na jej powrót w serii RTX 50.

Nowe funkcje w sterownikach Game Ready

Do sieci trafiły nowe sterowniki graficzne Game Ready, które poprawiają wydajność w Battlefield 6. Gracze mogą spodziewać się wzrostu liczby klatek na sekundę o 3,8 razy, co umożliwi osiągnięcie do 460 klatek na sekundę na komputerach stacjonarnych i 310 klatek na laptopach RTX 50 przy ustawieniach 4K ultra, korzystając z DLSS 4, Multi Frame Generation i DLSS Super Resolution. Dodatkowo, sterowniki wprowadzają poprawki jakości w technologii DLSS Ray Reconstruction w Call of Duty: Black Ops 7.

Cóż, zapewnienie obsługi PhysX na kartach RTX 50 to dobra wiadomość dla graczy grających w starsze produkcje, na których ta technologia rozwija skrzydła i poprawia efekty. Jest to więc krok w dobrą stronę. Warto też wspomnieć, iż NVIDIA kończy erę generacji Maxwell i Pascal.

Koniec ery. NIVDIA kończy rozwój Maxwell i Pascal

NVIDIA zakończyła wsparcie dla kart graficznych serii GTX 900 oraz GTX 10 w systemie Linux. Układy te będą teraz dostawać jedynie poprawki bezpieczeństwa do 2028 roku. Zarówno na Windowsie, jak i Linuxie przedstawiciele GTX 900 i 10, które cieszyły się ogromną popularnością nie mogą liczyć już na optymalizacje gier ani nowe funkcje.

Decyzja producenta nie stanowi zaskoczenia, ponieważ mamy do czynienia ze starymi układami graficznymi, które dziś budzą jedynie nostalgię wśród fanów GTX 970 oraz kultowego GTX 1080.

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

NVIDIA poszła po rozum do głowy. Pamiętacie 7 FPS w Borderlands 2 na RTX 50?
 0