Karty graficzne GeForce RTX 40 z obsługą technologii Smooth Motion. Rozwiązanie zostało zauważone w wersji podglądowej sterownika 590.26 i pozwala na uzyskanie wyższej liczby klatek na sekundę w grach, bez konieczności korzystania z DLSS.
Smooth Motion działa w sposób podobny do Fluid Motion Frames od AMD. Tworzy dodatkową klatkę między dwiema generowanymi przez grę, co w praktyce podwaja płynność animacji. Cały proces odbywa się na poziomie sterownika, dzięki czemu technologia działa także w grach, które nie oferują natywnego wsparcia dla technik upłynniania obrazu.
NVIDIA wprowadza technologię Smooth Motion do kart graficznych RTX 40
Smooth Motion wprawdzie nie jest jeszcze dostępny bezpośrednio w aplikacji NVIDII, ale można go włączyć za pomocą zewnętrznego narzędzia NVIDIA Profile Inspector. Taką informację podał użytkownik Macer na forum Guru3D, powołując się na własne testy.
NVIDIA GeForce 590.26 Preview Driver enables Smooth Motion support for RTX40 serieshttps://t.co/hq0bZKDzV0
— Huang514613 (@94G8LA) July 13, 2025
Według jego testów, w World of Warcraft liczba klatek wzrosła z 82 do 164 po włączeniu tej funkcji. Warto jednak pamiętać, że sterownik jest w fazie testowej i mogą występować różne problemy z jego działaniem.
Nowa technologia może okazać się szczególnie przydatna np. w starszych grach. Trzeba jednak zaznaczyć, że choć wzrost liczby klatek jest zauważalny, to nie idzie on w parze z poprawą jakości obrazu.
Smooth Motion nie jest tak zaawansowany jak DLSS i może powodować drobne artefakty graficzne.

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA wprowadza Smooth Motion do RTX 40