Odświeżona wersja Quake 2 z dodaną obsługą śledzenia promieni, to bez wątpienia świetna rzecz. Pokazało to wszystkim jak naprawdę wygląda Ray Tracing i co można z tym osiągnąć. Wszyscy uwielbiamy nowe gry, jednak nie da się ukryć, że właśnie odświeżanie starych gier, to prawdziwa kopalnia złota, która bezczelnie żeruje na nostalgii, choć nie można powiedzieć, że to źle ;) Ray Tracing ciężko się "sprzedaje", gracze skupiają się na spadkach FPS bardziej, niż na zaletach nowej technologii, a wielu w ogóle twierdzi, że jest to tylko zbędny dodatek, wcale nie wpływający znacznie na wygląd gry. Nie da się ukryć, że Ray Tracing wpływa na ilość wyświetlanych klatek na sekundę, podobnie jak ustawianie najwyższej jakości grafiki w ustawieniach gry. Trzeba mieć jednak na uwadze, że zdolność do wykonywania takich obliczeń w czasie rzeczywistym to ogromne osiągnięcie, które nie zniknie, a z czasem będzie coraz bardziej rozpowszechnione.
NVIDIA tworzy specjalne studio, które będzie zajmować się dodawaniem technologii śledzenia promieni do istniejących już gier.
Problem z kartami graficznymi, które obecnie mają firmy, to implementacja. Deweloperzy stali się niesamowicie dobrzy w generowaniu fałszywych odbić, oświetleniu, cieniach itp. - co za tym idzie, trzeba się naprawdę postarać, aby naprawdę wykazać zalety Ray Tracingu, a kluczowym aspektem będzie wydajność i koszty. Nie ulega jednak wątpliwości, że za kilka lat wszyscy będziemy w grach używać ray tracingu w taki czy inny sposób. Wygląda jednak na to, że NVIDIA chce ten proces przyspieszyć i tworzy nowy zespół, który będzie zajmował się produkcją specjalnych wersji gier.
"Wybieramy jedne z najlepszych tytułów z ostatnich dziesięcioleci i wprowadzamy je w epokę śledzenia promieni. W ten sposób zapewnimy im najnowocześniejsze efekty wizualne, jednocześnie zachowując rozgrywkę, która sprawiła, że są tak świetne. Zespół NVIDIA Lightspeed Studios podejmuje wyzwanie, zaczynając od tytułu, który znasz i kochasz, ale nie możemy tutaj o tym mówić" - oświadczył producent kar graficznych. Niestety nie wiemy jaki tytuł tym razem dostanie dopisek RTX do nazwy. Tytuł znany i uwielbiany... to może oznaczać wszystko od Carmageddon, Deus Ex poprzez Half-Life i Quake III Arena, włącznie ze Skyrim. A Wy jaki tytuł obstawiacie?
Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA stworzyła studio gier, które będzie wydawać remastery RTX