NVIDIA właśnie opublikowała nowe sterowniki GeForce, które zapewniają wsparcie dla technologii ray tracingu na starszych kartach graficznych z rodziny GeForce GTX (zarówno Pascal, jak i Turing). Jeśli jednak ktoś liczył na to, że grafiki te pozwolą na komfort płynnej rozgrywki z wykorzystaniem śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, znanego z technik RTX, to nic z tego. Zaprezentowane przez Zielonych wyniki benchmarków nie pozostawiają żadnych złudzeń i jedynie flagowy Pascal, czyli GeForce GTX 1080 Ti, jako tako radzi sobie z ray tracingiem w obsługujących go grach, uruchomionych w rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli (o ile poziom 30 kl./s będzie dla kogoś zadowalający). Trzeba jednak zaznaczyć, że wszystkie testy przeprowadzono na wysokim poziomie ustawień DXR, a pomóc może także obniżenie rozdzielczości.
Nowe sterowniki GeForce zapewniają wsparcie dla technologii ray tracingu na starszych kartach graficznych z rodziny GeForce GTX (zarówno Pascal, jak i Turing).
Dzięki dedykowanym rdzeniom RT karty graficzne GeForce RTX zapewniają nawet 2-3-krotnie wyższą wydajność w grach wykorzystujących śledzenie promieni, umożliwiając obsługę większej liczby efektów i liczby promieni oraz wyższych rozdzielczości. Jednakże dzięki nowemu sterownikowi karty graficzne GeForce GTX 1060 6 GB i szybsze mogą wykonywać instrukcje śledzenia promieni z wykorzystaniem tradycyjnych jednostek cieniujących, dając graczom możliwość zapoznania się z techniką i rozgrywką z ray tracingiem, choć w niższych rozdzielczościach i ustawieniach RT. Sterowniki pobrać można za pomocą aplikacji GeForce Experiance lub pod TYM adresem. Następujące karty graficzne GeForce dołączają dzisiaj do listy modeli obsługujących DXR:
- GeForce GTX 1660 Ti
- GeForce GTX 1660
- NVIDIA TITAN Xp (2017)
- NVIDIA TITAN X (2016)
- GeForce GTX 1080 Ti
- GeForce GTX 1080
- GeForce GTX 1070 Ti
- GeForce GTX 1070
- GeForce GTX 1060 6GB
- oraz laptopy z odpowiednimi kartami GeForce GTX z architekturą Pascal i Turing
NVIDIA opublikowała także trzy dema prezentujące techniki RTX, dając graczom możliwość zapoznania się z ray tracingiem w czasie rzeczywistym. Użytkownicy kart graficznych GeForce mogą od dzisiaj bezpłatnie pobrać i zainstalować:
- Demo technologiczne Atomic Heart RTX (do pobrania TUTAJ) – dopracowane graficznie demo gry Atomic Heart firmy Mundfish, które prezentuje śledzone promieniami odbicia i cienie, a także technikę NVIDIA DLSS.
- Demo technologiczne Justice (do pobrania TUTAJ) – Justice to najpopularniejsza gra MMO w Chinach, a demo prezentuje śledzone promieniami odbicia i cienie oraz technikę NVIDIA DLSS. Po raz pierwszy ray tracing w czasie rzeczywistym został użyty na powierzchniach kaustycznych.
- Demo technologiczne Reflections (do pobrania TUTAJ) – Reflections zostało stworzone przez Epic Games we współpracy z firmami ILMxLAB oraz NVIDIA i daje możliwość zapoznania się z grami przyszłości w kinowej jakości. Pełne humoru demo prezentuje śledzone w czasie rzeczywistym odbicia, cienie, okluzję otoczenia (ambient occlusion) oraz technikę NVIDIA DLSS.
Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA udostępnia sterowniki ze wsparciem dla ray tracingu na kartach GTX