NVIDIA opublikowała pierwsze dane dotyczące wydajności nadchodzącego thrillera od Remedy. Alan Wake 2 oferuje pełne śledzenie ścieżki i obsługę DLSS 3.5, a gra zapowiada się na pokaz możliwości współczesnej generacji gier.
DLSS 3.5 i RTX Path Tracing
Alan Wake 2 to jedna z dwóch gier, które w pełni wykorzystują przełomowe technologie wizualne od NVIDII, czyli DLSS 3.5 i RTX Path Tracing. Dotychczas robił to jedynie Cyberpunk 2077, a teraz otrzymujemy drugą grę, w której obie technologie łączą się, aby zapewnić realistyczny efekt wizualny.
Alan Wake 2 to jedna z dwóch gier, które w pełni wykorzystują przełomowe technologie wizualne od NVIDII, czyli DLSS 3.5 i RTX Path Tracing.
NVIDIA udostępnia pierwsze dane dotyczące wydajności gry Alan Wake 2 na wielu kartach graficznych GeForce RTX 40. Producent GPU twierdzi, że gracze korzystający z kart GeForce RTX 40 otrzymają „najlepsze wrażenia już od pierwszego dnia” dzięki funkcjom DLSS 3.5 Ray Reconstruction, DLSS Super Sampling i Reflex, zapewniającym średnio 4,5x wzrost wydajności w rozdzielczości 4K.
Podobnie jak w przypadku Cyberpunka 2077, włączenie rekonstrukcji promieni DLSS 3.5 w Alan Wake 2 zastąpi dwa denoisery algorytmem opartym na sztucznej inteligencji, który dokładnie oblicza śledzenie promieni, zapewniając lepszą jakość wizualną i jeszcze lepszą wydajność. Jeśli rekonstrukcja promieni DLSS jest wyłączona lub niedostępna, zastosowane zostaną następujące rozwiązania awaryjne (zamiast tego zostaną włączone dwa filtry odszumiające ze skalowaniem jakości i kosztów wydajności w trzech presetach):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NVIDIA ujawnia także dokładne szczegóły każdego presetu śledzenia promieni i wpływu każdego ustawienia na nie. Gdy RT jest ustawione na Niskie, nie będzie używane śledzenie ścieżki, ponieważ wymagane jest minimalne ustawienie „Średnie”, aby włączyć częściowe śledzenie ścieżki, które obejmuje 1 odbicie promienia z RT AO. Ustawienie „Wysokie” umożliwia pełne śledzenie ścieżki z 3 odbiciami i będzie najbardziej obciążające.
|
|
|
|
|
|
|
|
Podobnie jakość oświetlenia pośredniego Path Tracing zostanie wyłączona przy ustawieniach niskich. Bezpośrednie oświetlenie oparte na śledzeniu promieni będzie domyślnie włączone dla wszystkich trzech ustawień, a przejrzystość Ray Tracingu będzie skalowana w zależności od ustawień.
NVIDIA pokazała wyniki wydajności gry Alan Wake 2 działającej na wielu kartach z serii GeForce RTX 40. Liczby te podano przy włączonym superpróbkowaniu DLSS 3 i generowaniu klatek, stąd 4-krotny wzrost. W rozdzielczości 1080p seria RTX 4090 zapewnia do 190 klatek na sekundę przy maksymalnych ustawieniach. W przypadku rozdzielczości 1440P uzyskamy ponad 80 FPSów na RTX 4070, natomiast w przypadku rozdzielczości 4K NVIDIA zaleca korzystanie z karty RTX 4070 Ti lub wyższej. Karta NVIDIA GeForce RTX 4090 osiąga ponad 120 kl./s w rozdzielczości 4K.
Z liczb jasno wynika, że karty graficzne GeForce RTX 40 będą musiały wykorzystywać technologię generowania klatek, aby zapewnić najlepszą wydajność w grze Alan Wake 2, jeśli chcemy korzystać z funkcji Path Tracing. Funkcja ta jest bardzo obciążająca, więc trudno uznać to za zaskoczenie.
NVIDIA ogłosiła już Alan Wake 2 jako część swojego najnowszego pakietu RTX (gra dostępna za darmo przy zakupie wybranych grafik) i możemy spodziewać się, że najnowsze sterowniki gotowe do tego tytułu będą dostępne 26 października, dzień przed premierą.
Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA ujawnia wydajność Alan Wake 2. Ta gra będzie pokazem możliwości obecnej generacji