NVIDIA ujawnia wydajność Alan Wake 2. Ta gra będzie pokazem możliwości obecnej generacji

NVIDIA ujawnia wydajność Alan Wake 2. Ta gra będzie pokazem możliwości obecnej generacji

NVIDIA opublikowała pierwsze dane dotyczące wydajności nadchodzącego thrillera od Remedy. Alan Wake 2 oferuje pełne śledzenie ścieżki i obsługę DLSS 3.5, a gra zapowiada się na pokaz możliwości współczesnej generacji gier. 

DLSS 3.5 i RTX Path Tracing

Alan Wake 2 to jedna z dwóch gier, które w pełni wykorzystują przełomowe technologie wizualne od NVIDII, czyli DLSS 3.5 i RTX Path Tracing. Dotychczas robił to jedynie Cyberpunk 2077, a teraz otrzymujemy drugą grę, w której obie technologie łączą się, aby zapewnić realistyczny efekt wizualny.

Alan Wake 2 to jedna z dwóch gier, które w pełni wykorzystują przełomowe technologie wizualne od NVIDII, czyli DLSS 3.5 i RTX Path Tracing.

NVIDIA udostępnia pierwsze dane dotyczące wydajności gry Alan Wake 2 na wielu kartach graficznych GeForce RTX 40. Producent GPU twierdzi, że gracze korzystający z kart GeForce RTX 40 otrzymają „najlepsze wrażenia już od pierwszego dnia” dzięki funkcjom DLSS 3.5 Ray Reconstruction, DLSS Super Sampling i Reflex, zapewniającym średnio 4,5x wzrost wydajności w rozdzielczości 4K.

Podobnie jak w przypadku Cyberpunka 2077, włączenie rekonstrukcji promieni DLSS 3.5 w Alan Wake 2 zastąpi dwa denoisery algorytmem opartym na sztucznej inteligencji, który dokładnie oblicza śledzenie promieni, zapewniając lepszą jakość wizualną i jeszcze lepszą wydajność. Jeśli rekonstrukcja promieni DLSS jest wyłączona lub niedostępna, zastosowane zostaną następujące rozwiązania awaryjne (zamiast tego zostaną włączone dwa filtry odszumiające ze skalowaniem jakości i kosztów wydajności w trzech presetach):

Profil Ray Tracingu

Niskie

Średnie

Wysokie

Wykorzystanie Path Tracingu

BRAK

Częściowe (1 odbicie, RT AO w ostatniej próbie)

Pełne (3 odbicia, RT AO w ostatniej próbie)

Jakość w pełni śledzonego światła odbitego

WYŁĄCZONE

ŚREDNIA

WYSOKA

Śledzenie promieni światła bezpośredniego

WŁĄCZONE

WŁĄCZONE

WŁĄCZONE

Przejrzystość Ray Tracingu

NISKA

WYSOKA

WYSOKA

NVIDIA ujawnia także dokładne szczegóły każdego presetu śledzenia promieni i wpływu każdego ustawienia na nie. Gdy RT jest ustawione na Niskie, nie będzie używane śledzenie ścieżki, ponieważ wymagane jest minimalne ustawienie „Średnie”, aby włączyć częściowe śledzenie ścieżki, które obejmuje 1 odbicie promienia z RT AO. Ustawienie „Wysokie” umożliwia pełne śledzenie ścieżki z 3 odbiciami i będzie najbardziej obciążające.

Jakość odszumiania światła bezpośredniego NRD

NISKA

WYSOKA

WYSOKA

Jakość odszumiania światła odbitego NRD

BRAK

ŚREDNIA

WYSOKA

Podobnie jakość oświetlenia pośredniego Path Tracing zostanie wyłączona przy ustawieniach niskich. Bezpośrednie oświetlenie oparte na śledzeniu promieni będzie domyślnie włączone dla wszystkich trzech ustawień, a przejrzystość Ray Tracingu będzie skalowana w zależności od ustawień. 

NVIDIA pokazała wyniki wydajności gry Alan Wake 2 działającej na wielu kartach z serii GeForce RTX 40. Liczby te podano przy włączonym superpróbkowaniu DLSS 3 i generowaniu klatek, stąd 4-krotny wzrost. W rozdzielczości 1080p seria RTX 4090 zapewnia do 190 klatek na sekundę przy maksymalnych ustawieniach. W przypadku rozdzielczości 1440P uzyskamy ponad 80 FPSów na RTX 4070, natomiast w przypadku rozdzielczości 4K NVIDIA zaleca korzystanie z karty RTX 4070 Ti lub wyższej. Karta NVIDIA GeForce RTX 4090 osiąga ponad 120 kl./s w rozdzielczości 4K.

Z liczb jasno wynika, że karty graficzne GeForce RTX 40 będą musiały wykorzystywać technologię generowania klatek, aby zapewnić najlepszą wydajność w grze Alan Wake 2, jeśli chcemy korzystać z funkcji Path Tracing. Funkcja ta jest bardzo obciążająca, więc trudno uznać to za zaskoczenie. 

NVIDIA ogłosiła już Alan Wake 2 jako część swojego najnowszego pakietu RTX (gra dostępna za darmo przy zakupie wybranych grafik) i możemy spodziewać się, że najnowsze sterowniki gotowe do tego tytułu będą dostępne 26 października, dzień przed premierą.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA ujawnia wydajność Alan Wake 2. Ta gra będzie pokazem możliwości obecnej generacji

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł