NVIDIA wprowadza Smooth Motion do RTX 40

NVIDIA wprowadza Smooth Motion do RTX 40

Karty graficzne GeForce RTX 40 z obsługą technologii Smooth Motion. Rozwiązanie zostało zauważone w wersji podglądowej sterownika 590.26 i pozwala na uzyskanie wyższej liczby klatek na sekundę w grach, bez konieczności korzystania z DLSS.

Smooth Motion działa w sposób podobny do Fluid Motion Frames od AMD. Tworzy dodatkową klatkę między dwiema generowanymi przez grę, co w praktyce podwaja płynność animacji. Cały proces odbywa się na poziomie sterownika, dzięki czemu technologia działa także w grach, które nie oferują natywnego wsparcia dla technik upłynniania obrazu.

NVIDIA wprowadza technologię Smooth Motion do kart graficznych RTX 40

Smooth Motion wprawdzie nie jest jeszcze dostępny bezpośrednio w aplikacji NVIDII, ale można go włączyć za pomocą zewnętrznego narzędzia NVIDIA Profile Inspector. Taką informację podał użytkownik Macer na forum Guru3D, powołując się na własne testy.

Według jego testów, w World of Warcraft liczba klatek wzrosła z 82 do 164 po włączeniu tej funkcji. Warto jednak pamiętać, że sterownik jest w fazie testowej i mogą występować różne problemy z jego działaniem.

Nowa technologia może okazać się szczególnie przydatna np. w starszych grach. Trzeba jednak zaznaczyć, że choć wzrost liczby klatek jest zauważalny, to nie idzie on w parze z poprawą jakości obrazu.

Smooth Motion nie jest tak zaawansowany jak DLSS i może powodować drobne artefakty graficzne.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA wprowadza Smooth Motion do RTX 40

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł