Nvidia wypuszcza G-Assist. Gamingowy asystent pozwoli poprawić wydajnośc w grach

Nvidia wypuszcza G-Assist. Gamingowy asystent pozwoli poprawić wydajnośc w grach

NVIDIA udostępniła eksperymentalną wersję asystenta Project G-Assist dla użytkowników kart graficznych GeForce RTX, wykorzystującego sztuczną inteligencję za pośrednictwem narzędzia NVIDIA App. 

Project G-Assist działa lokalnie na pecetach z kartami GeForce RTX i został stworzony, aby pomóc użytkownikom kontrolować szeroki zakres parametrów komputerów, od optymalizacji ustawień systemowych i gier, przez analizy liczby wyświetlanych klatek na sekundę i innych kluczowych statystyk wydajności, po sterowanie wybranymi ustawieniami urządzeń peryferyjnych, takimi jak podświetlenie. 

Project G-Assist działa lokalnie na pecetach z kartami GeForce RTX i został stworzony, aby pomóc użytkownikom kontrolować szeroki zakres parametrów komputerów.

Wszystko za pomocą podstawowych poleceń głosowych lub tekstowych. G-Assist zapewnia diagnostykę w czasie rzeczywistym i porady jak wyeliminować wąskie gardła w systemie użytkownika, poprawić wydajność energetyczną komputera, zoptymalizować ustawienia w grach, podkręcić kartę graficzną itd.

Twórcy gier także skorzystają 

Twórcy gier i aplikacji wykorzystujących AI oraz wszyscy entuzjaści mogą również rozszerzyć możliwości G-Assist poprzez tworzenie dedykowanych wtyczek. NVIDIA opublikowała repozytorium GitHub z przykładami i instrukcjami tworzenia wtyczek, które mogą kontrolować urządzenia peryferyjne komputera, łączą się z interfejsami API aplikacji innych firm itd. G-Assist wykorzystuje silnik NVIDIA ACE, który jest tym samym pakietem technik AI, którego twórcy gier używają do tchnięcia życia w postacie niezależne. Project G-Assist można pobrać z karty Strona główna narzędzia NVIDIA App z sekcji Odkrywaj. Więcej informacji na temat Project G-Assist można znaleźć w tym artykule oraz we wpisie na blogu RTX AI Garage.

 

NVIDIA App - co nowego?

Nowa wersja narzędzia NVIDIA App wprowadza kilka innych zmian, w tym rozszerzenie funkcjonalności funkcji Override w przypadku techniki DLSS i umożliwienie graczom dostrojenia jakości obrazu lub zwiększenia wydajności. Nowa funkcja jest dostępna w ustawieniach „DLSS Override - Super Resolution” dla użytkowników, którzy mają zainstalowany sterownik Game Ready lub NVIDIA Studio w wersji co najmniej 572.83 WHQL. 

Wcześniej można było aktywować tryb DLAA lub DLSS Super Resolution Ultra Performance w grach i aplikacjach bez natywnej obsługi tych technik. Teraz można włączyć dowolne ustawienie DLSS lub alternatywnie dostosować skalowanie rozdzielczości w zakresie od 33% do 100%. Ustawienia skalowania wyświetlacza i kolorów zostały również przeniesione z Panelu sterowania NVIDIA, modernizując i ulepszając je oraz robiąc kolejny krok w kierunku ujednolicenia wszystkich funkcji kart graficznych NVIDIA w jednej aplikacji. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

Kolejne gry z Multi Frame Generation

NVIDIA poinformowała również o wprowadzeniu obsługi techniki DLSS 4 z funkcją Multi Frame Generation w kolejnych tytułach, w tym Enlisted, Karma: The Dark World, The First Berserker: Khazan czy Warhammer 40,000: Darktide. DLSS 4 pojawi się także w grze FBC: Firebreak firmy Remedy Entertainment w dniu jej premiery.

 Multi Frame Generation

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nvidia wypuszcza G-Assist. Gamingowy asystent pozwoli poprawić wydajnośc w grach

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł