NVIDIA zapowiada DLAA. Pochodna DLSS zapewni lepsze wygładzanie krawędzi

NVIDIA zapowiada DLAA. Pochodna DLSS zapewni lepsze wygładzanie krawędzi

Wraz z debiutem kart graficznych GeForce RTX 20 (Turing) NVIDIA wprowadziła technologię Deep Learning Super Sampling (DLSS). Teraz DLSS doczekało się oficjalnej zapowiedzi pochodnej technologii - DLAA. 

Już we wczesnych dniach DLSS NVIDIA wspominała o dodatkowej technologii o nazwie DLSS2X, która miała opierać się na tych samych podstawowych założeniach co DLSS, jednak wykorzystywanej jedynie w celu wyostrzania obrazu, a nie skalowania. Ta technologia właśnie otrzymała swoją oficjalną nazwę: Deep Learning Anti-Aliasing lub w skrócie DLAA. Przypominamy, że DLSS wykorzystuje wbudowane rdzenie Tensor dostępne w kartach graficznych GeForce RTX do uruchamiania algorytmów sztucznej inteligencji, które skalują i zwiększają liczbę klatek na sekundę w grach, zapewniając jakość obrazu porównywalną do natywnego (przynajmniej od wersji 2.0) i wyższą wydajność. Teraz Zieloni ogłosili kolejną iterację tej technologii, czyli właśnie DLAA, która zadebiutuje w grze The Elder Scrolls Online.

Zieloni ogłosili kolejną iterację technologii DLSS, czyli DLAA, która zadebiutuje w grze The Elder Scrolls Online.

NVIDIA zapowiada DLAA. Pochodna DLSS zapewni lepsze wygładzanie krawędzi

DLSS2X nigdy się nie pojawiło, a zamiast tego otrzymaliśmy DLSS 2.0, które poprawiło jakość i opcje skalowania oraz zwiększyło wydajność. Teraz, trzy lata później, w końcu otrzymujemy DLSS2X, zbudowany na bazie DLSS 2.0 i to wraz z nowym brandingiem. Technologia DLAA działa w natywnej rozdzielczości, wykorzystując algorytmy wzmacniające sztuczną inteligencję, aby dodatkowo wygładzić krawędzie, a także oferuje czasową rekonstrukcję w celu odzyskania utraconych szczegółów. Jest to w zasadzie tryb Ultra Quality DLSS, wykorzystujący skalowanie 1x, podczas gdy zwykły tryb jakości wykorzystuje skalowanie 2x. Podobnie jak w przypadku DLSS, dedykowane rdzenie Tensor wbudowane w karty graficzne GeForce RTX są wymagane do ciężkich zadań, a liczba klatek na sekundę nie powinna zbytnio ucierpieć.

 

Dyrektor kreatywny The Elder Scrolls Online, Rich Lambert, podkreślił w transmisji na żywo na Twitchu, że „nie uzyskamy dzięki temu poprawy wydajności, ale otrzymamy absolutnie niesamowity antyaliasing. [...] Aby z tego skorzystać, potrzebować będziemy kart z serii RTX 2000 lub RTX 3000". Trudno się dziwić, ponieważ DLAA musi wykonać całą pracę związaną z renderowaniem natywnym, plus dodatkowe przejście, aby usunąć antyaliasing i zastosować ulepszenia obrazu. Będzie to najbardziej korzystne w grach, które już działają z dużą liczbą klatek na sekundęlub w grach, w których CPU stanowi wąskie gardło, co dotyczy m.in. The Elder Scrolls Online.

 

DLAA po raz pierwszy pojawi się w The Elder Scrolls Online i ma zostać udostępniony w nadchodzącym DLC Deadlands. Deadlands ma obecnie bliżej nieokreśloną datę premiery „Jesień 2021”, ale można już wypróbować DLAA na publicznym serwerze testowym beta.

Jesteśmy ciekawi, jak DLAA wypadnie w innych grach, szczególnie na tle innych rozwiązań antyaliasingowych. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA zapowiada DLAA. Pochodna DLSS zapewni lepsze wygładzanie krawędzi

 0