NVIDIA zapowiada przełom AI w grach. ACE wchodzi na nowy poziom

NVIDIA zapowiada przełom AI w grach. ACE wchodzi na nowy poziom

 

NVIDIA przez ostatnie dwa lata prezentowała swoje cyfrowe postacie ACE, które potrafią prowadzić rozmowy w grach dzięki generatywnej sztucznej inteligencji. Na targach CES 2025 firma postanowiła pójść o krok dalej, pokazując, jak te mogą stać się "autonomicznymi postaciami w grach". Już wkrótce, bo jeszcze w tym roku, gracze będą mogli współpracować z wirtualnymi sojusznikami, którzy pomogą im zdobyć "chicken dinner" w PUBG.

Postacie ACE, jak wyjaśnia NVIDIA, to postacie sterowane przez sztuczną inteligencję, które potrafią "postrzegać, planować i działać jak ludzie". Dzięki generatywnej AI, ACE ma umożliwić tworzenie dynamicznych, żywych światów gier, w których towarzysze rozumieją cele gracza i wspierają je, a wrogowie adaptują się do naszych strategii. Te postacie są zasilane przez "małe modele językowe" (SLM), które są w stanie planować na częstotliwościach zbliżonych do ludzkich, co pozwala na podejmowanie realistycznych decyzji. Dodatkowo, postacie ACE wykorzystują "wielomodalne SLM", które umożliwiają im postrzeganie otoczenia, odbieranie dźwięków oraz reagowanie na bodźce audio.

Postacie ACE, jak wyjaśnia NVIDIA, to postacie sterowane przez sztuczną inteligencję, które potrafią "postrzegać, planować i działać jak ludzie".

ACE w PUBG

W przypadku PUBG, Zieloni wraz z wydawcą gry, Krafton, wprowadza postać "PUBG Ally", która jest pierwszym na świecie przykładem "Co-Playable Character" (CPC). Ally to AI, z którym gracze mogą współpracować, komunikując się w języku specyficznym dla gry. Ally będzie w stanie udzielać strategii w czasie rzeczywistym, wyszukiwać i dzielić się łupem, prowadzić pojazdy oraz walczyć z innymi graczami, wykorzystując bogaty arsenał broni dostępny w grze.

W praktyce oznacza to, że gracze będą mieli do czynienia z AI, które potrafi rozmawiać w naturalny sposób i działać na poziomie człowieka. W zaprezentowanym materiale wideo Ally rzeczywiście pomagała graczowi w znalezieniu określonego łupu, przywiezieniu pojazdu i próbowała flankować przeciwników. Jednak film był mocno edytowany, a cała scena nie była na żywo, więc należy podchodzić do tej prezentacji z pewnym sceptycyzmem.

Rozwój ACE w innych grach

Postacie ACE pojawią się także w innych grach. Na przykład, wersja mobilna Naraka: Bladepoint otrzyma funkcję "lokalnego towarzysza AI" w marcu 2025 roku, a wersja PC tej gry dostanie tę opcję później w 2025 roku. Towarzysze AI w tych grach będą mogli dołączyć do drużyny, walczyć u boku gracza, znajdować określone przedmioty, wymieniać ekwipunek, sugerować umiejętności do odblokowania oraz podejmować decyzje, które pomogą w osiągnięciu zwycięstwa.

NVIDIA zapowiada również, że w nadchodzącej grze symulacyjnej Krafton o nazwie inZOI pojawią się postacie ACE, zwane "Smart Zoi". Co więcej, ACE będzie wykorzystywane do tworzenia bossów w grze MIR5 od Wemade Next, gdzie postacie AI będą pełniły rolę wyzwań dla graczy.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA zapowiada przełom AI w grach. ACE wchodzi na nowy poziom

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł