NVIDIA stara się regularnie rozszerzać listę gier wspierających techniki RTX, w tym oczywiście ray tracing, czyli technologię śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, która poprawia jakość oświetlenia, refleksów i cieniowania w grach. W tym roku z tego rozwiązania skorzystało kilka naprawdę dużych tytułów, w tym choćby Metro Exodus, Call of Duty: Modern Warfare czy Control, z kolei na przyszły rok zapowiedziano już choćby Minecraft RTX czy wsparcie dla RTX w Cyberpunk 2077, DOOM Eternal, Dying Light 2, Vampire: The Masquerade- Bloodlines 2 i Watch Dogs Legion. To jednak nie wszystko, ponieważ zielona ekipa potwierdziła właśnie, że ray tracing w przyszłym roku trafi do kolejnych sześciu tytułów.
Zielona ekipa potwierdziła właśnie, że ray tracing trafi do kolejnych kolejnych sześciu tytułów.
W trakcie konferencji technologicznej (GPU Technology Conference) w Chinach, NVIDIA potwierdziła, że w 2020 roku ray tracing trafi do: Boundary, Convallaria, F.I.S.T., Project X (nawa kodowa), Ring of Elysium i Xuan-Yuan Sword VII. Nie są to może najbardziej wyczekiwane tytuły na zachodnich rynkach, ponieważ mówimy głównie o produkcjach święcących triumfy w Chinach, ale dobrze wiedzieć, że coraz więcej deweloperów jest zainteresowanych implementacją RTX w swoich grach. I tak, Ring of Elysium to battle royale free-to-play, które zadebiutowało na Steam w zeszłym roku i nieustannie przyciąga nowych graczy, a wkrótce doczeka się 6 sezonu. Boundary to z kolei taktyczny multiplayerowy shooter, którego akcja rozgrywa się w zerowej grawitacji w kosmosie. Project X to strzelanka nastawiona na akcje w stylu anime, gdzie otrzymać mamy zaawansowaną fizykę (premiera tego tytułu odbędzie się najprawdopodobniej w połowie 2021 roku). Convallaria to również sieciowy shooter, a z kolei F.I.S.T. to gra akcji w kamerą z boku, w której wcielamy się w walecznego królika z potężną tytułową pięścią. Xuan-Yuan Sword VII to natomiast najdłuższa seria chińskich RPG, która zadebiutowała w języku angielskim wraz z poprzednią odsłoną.
Przy okazji widać, że prace nad Mincraft RTX postępują i gra powinna zadebiutować na początku 2020 roku. Wciąż czekamy jednak na obiecane wsparcie dla RTX choćby w Wolfenstein Youngblood, ale nie powinniśmy już zbyt długo czekać na stosowną aktualizację. Tymczasem zachęcamy do zapoznania się z naszym przeglądem gier wspierających śledzenie promieni, który znajdziecie pod TYM adresem. Jedną z gier, która pochwalić może się najlepszą implementacją RTX, jest niewątpliwie Control, czyli nieco niedoceniony tytuł od ekipy Remedy Entertainment, który zadebiutował w sierpniu tego roku. Ciekawe jednak, jak wielu z Was w tym roku wymieniło kartę graficzną na model z serii RTX i na jakie gry z ray tracigiem czekacie. Dajcie znać w komentarzach.
Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA zapowiada ray tracing w kolejnych grach