NVIDIA zapowiada wysyp gier wykorzystujących technikę DLSS oraz ray tracing

NVIDIA zapowiada wysyp gier wykorzystujących technikę DLSS oraz ray tracing

Technologia Deep Learning Super Sampling (DLSS) firmy NVIDIA wkrótce trafi do kolejnych popularnych gier i to nie tylko dla tytułów bazujących na systemie Windows. Nie da się ukryć, że Zieloni w ostatnim czasie mocno przyspieszyli z wdrażaniem DLSS w kolejnych produkcjach, a teraz wspominają wręcz o lawinie gier wykorzystujących techniki wspierane przez karty graficzne GeForce RTX. Już 22 czerwca zadebiutuje Lego Builder's Journey z techniką DLSS i wsparciem dla ray tracingu. Tydzień później Doom Eternal otrzyma aktualizację wprowadzającą do gry DLSS oraz ray tracing. Następnie DLSS trafi 1 lipca do gry Rust. A jak podkreśla NVIDIA, to dopiero początek zapowiedzi i trudno nie wiązać tego wzmożenia aktywności z debiutującym dziś nowym sterownikiem AMD, który wprowadza obsługę alternatywę dla DLSS, czyli FidelityFX Super Resolution.

Technologia Deep Learning Super Sampling (DLSS) firmy NVIDIA wkrótce trafi do kolejnych popularnych gier i to nie tylko dla tytułów bazujących na systemie Windows.

Czerwiec był miesiącem obfitującym w gry z technikami RTX. Strzelanka Necromunda: Hired Gun ukazała się na samym początku miesiąca i już od dnia premiery wspiera DLSS. Technika ta trafiła do No Man's Sky 3 czerwca. The Persistence otrzymała 11 czerwca łatkę wprowadzającą do gry zarówno DLSS, jak i ray tracing. Rainbow Six: Siege posiada wsparcie dla DLSS od 14 czerwca. A dostępna w ramach wczesnego dostępu przygodowa gra akcji Chernobylite, polskiego studia The Farm 51, dostała obsługę DLSS jeszcze przed oficjalną premierą zaplanowaną na 28 lipca. NVIDIA zacieśnia też współpracę z Epic Games, które przygotowuje obecnie silnik Unreal Engine 5. Ten w zeszłym miesiącu został udostępniony w ramach wczesnego dostępu a od teraz twórcy gier mogą z łatwością dodawać wsparcie dla DLSS do swoich najnowszych projektów dzięki wydaniu dla niego wtyczki NVIDIA DLSS. Jest ona dostępna za pośrednictwem Unreal Engine marketplace.

22 czerwca, czyli już dziś, odbywa się premiera gry LEGO Builder’s Journey wykorzystującej technikę DLSS oraz ray tracing. Jest to gra przeniesiona z platformy Apple Arcade, która zabłyśnie na PC wzbogacona o wykorzystujące ray tracing cienie, odbicia, okluzję otoczenia i globalną iluminację oraz dzięki technice NVIDIA DLSS. Lego Builder’s Journey to pierwsza gra w historii wykorzystująca ray tracing na silniku Unity. Także dziś gracze korzystający z systemu Linux otrzymają wsparcie techniki DLSS w grach przeznaczonych dla API Vulkan w środowisku Proton. Umożliwi to użytkownikom linuksowym wykorzystanie dedykowanych rdzeni Tensor, w które wyposażone są karty graficzne GeForce RTX, do zwiększenia liczby wyświetlanych klatek na sekundę w takich grach jak Doom Eternal, No Man’s Sky czy Wolfenstein: Youngblood. Wsparcie dla tytułów wykorzystujących w środowisku Proton API DirectX pojawi się jesienią tego roku.

29 czerwca Doom Eternal otrzyma poprawę jakości obrazu dzięki ray tracingowi oraz wzrost wydajności dzięki technice DLSS. Z kolei 1 lipca Rust doczeka się obsługi DLSS, po tym jak w maju tego roku gra otrzymała wsparcie techniki NVIDIA Reflex, która zredukowała opóźnienia systemowe nawet o 38%. W najbliższych dniach czekają nas zapowiedzi kolejnych gier wykorzystujących techniki oferowane przez karty graficzne GeForce RTX - mowa między innymi o Red Dead Redemption 2.

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA zapowiada wysyp gier wykorzystujących technikę DLSS oraz ray tracing

 0