NVIDIA zaprezentowała karty graficzne GeForce RTX 3080, RTX 3070 i RTX 3060 dla laptopów

NVIDIA zaprezentowała karty graficzne GeForce RTX 3080, RTX 3070 i RTX 3060 dla laptopów

NVIDIA w ramach wydarzenia GeForce RTX Game On zapowiedziała wyczekiwane układy mobilne z serii GeForce RTX 30 Mobility oparte na architekturze Ampere, w skład której wchodzą modele RTX 3060, RTX 3070 oraz RTX 3080 w wersjach Max-P oraz Max-Q. Najmocniejszy z tej trójki, czyli GeForce RTX 3080 zaoferuje 16 GB VRAM 12 Gb/s (GDDR6), GeForce RTX 3070 8 GB VRAM 12 Gb/s (GDDR6) a GeForce RTX 3060 6 GB VRAM 12 Gb/s (GDDR6). GeForce RTX 3060 posiada taktowanie bazowe na poziomie 900 MHz, w trybie Boost 1700 MHz. W przypadku GeForce RTX 3070 zegar bazowy wynosi 1100 MHz, Boost 1620 MHz, zaś GeForce 3080 oferuje zegar bazowy 1100 MHz i Boost 1700 MHz. Przepustowość pamięci wynosi natomiast: 288 GB/s (GeForce RTX 3060), 384 GB/s (GeForce RTX 3070 oraz GeForce RTX 3080). GeForce RTX 3060 ma ponadto 3072 rdzeni CUDA, GeForce RTX 3070 5120 rdzeni CUDA a GeForce RTX 3080 6144 rdzeni CUDA.

NVIDIA w ramach wydarzenia GeForce RTX Game On zapowiedziała wyczekiwane układy mobilne z serii GeForce RTX 30 Mobility oparte na architekturze Ampere, w skład której wchodzą modele RTX 3060, RTX 3070 oraz RTX 3080 w wersjach Max-P oraz Max-Q.

Podczas spotkania NVIDIA pokazała również Max-Q trzeciej generacji napędzanego przez sztuczną inteligencję. W jego skład wchodzą rozwiązania w postaci Dynamic Boost 2.0, Whisper Mode 2.0, Resizable BAR oraz DLSS 2.0. Firma ogłosiła też wsparcie Resizable-BAR w swoich kartach graficznych z serii GeForce RTX 30. Tutaj należy zaznaczyć, iż AMD jako pierwsze wprowadziło tę funkcję na rynek konsumencki dzięki technologii Smart Access Memory (SAM), ale to NVIDIA udostępni wspomniane rozwiązanie na platformach mobilnych oraz stacjonarnych. Producent oświadczył, że doda obsługę tej funkcji za pośrednictwem sterowników GeForce Game Ready i będzie ona kompatybilna zarówno z systemami bazującymi na procesorach Intel, jak i AMD. Odpowiedni sterownik powinien być dostępny do pobrania pod koniec lutego. Na rynek trafią modele od najlepszych światowych producentów OEM, w tym firm Acer, Alienware, ASUS, Gigabyte, HP, Lenovo, MSI i Razer.

Nowe komputery będą również dostępne od lokalnych producentów OEM i systemów, takich jak Aftershock, CyberPower PC, Digital Storm, Dream Machines, Eluktronics, Falcon NW, Hasee, Hyperbook, Maingear, Mechrevo, Mouse, Origin PC, PC Specialist, Scan, Schenker, Terrans Force, Thunderobot, oraz XOTIC PC. Ceny, konfiguracje i dostępność będą się różnić w zależności od regionu i poszczególnych partnerów. Warto wspomnieć, że Zieloni pokazali również GeForce RTX 3060 wyposażonego w 12 GB pamięci VRAM GDDR6 ze 192-bitową szyną pamięci oraz 3584 rdzeniami CUDA, z czego sam rdzeń ma być taktowany 1,32 GHz i 1,78 GHz w Boost. Oprócz tego 13 TFLOPS w obliczeniach pojedynczej precyzji oraz 25 TFLOPS w obliczeniach RT i 101 TFLOPS w obliczeniach tensorowych. Jeżeli chodzi o pobór energii GPU ma pobierać 170 W. Karta graficzna zadebiutuje pod koniec lutego bieżącego roku w cenie 329 dolarów. Na konferencji NVIDIA przedstawiła kolejne monitory kompatybilne z technologią G-Sync i na tej liście znajdują się m.in. Acer Predator X34S, Acer Predator XB273U, ASUS PG32UQX, MSI MEG381CQR czy AOC Agon Pro 25’’ G-Sync Gaming Monitor.

Zapowiedziano również nowe laptopy NVIDIA Studio, wyposażone w karty graficzne GeForce RTX serii 30. Pojawią się na rynku jeszcze w tym miesiącu, oferując nawet dwukrotnie większą wydajność w aplikacjach kreatywnych. Będą wyposażone nawet w 16 GB pamięci wideo, oferując możliwość pracy z ogromnymi plikami lub wieloma aplikacjami jednocześnie, wyświetlacze o rozdzielczości 1440p i 4K oraz sprzętową akcelerację ray tracingu i kodowania wideo, które pozwalają artystom tworzyć w rekordowo krótkim czasie.

Technika Max-Q 3:
W trzeciej generacji techniki Max-Q zastosowano osiągnięcia sztucznej inteligencji i nowe optymalizacje
systemowe, aby uczynić wysokowydajne laptopy do gier jeszcze szybszymi i lepszymi niż kiedykolwiek.
Są to między innymi:
● Dynamic Boost 2.0: Typowe laptopy do gier regulują moc procesora centralnego i graficznego
podczas pracy. Warto jednak pamiętać, że gry i kreatywne aplikacje są dynamiczne, a ich
wymagania wobec komputera zmieniają się z klatki na klatkę. W ramach techniki Dynamic Boost
2.0, sieci sztucznej inteligencji nieustannie balansują mocą procesora centralnego i procesora
graficznego, a teraz także pamięcią procesora graficznego – dbając, by te zasoby były zawsze
dostępne tam, gdzie są najbardziej potrzebne – bez ustanku optymalizując pracę komputera w
celu zapewnienia maksymalnej wydajności.
● WhisperMode 2.0: Tryb WhisperMode 2.0, dostępny w każdym laptopie z kartą graficzną
GeForce RTX serii 30, został przeprojektowany od podstaw i zapewnia nową jakość w regulacji
poziomu hałasu emitowanego przez komputer. Po wybraniu trybu pracy, algorytmy

WhisperMode 2.0 kierowane sztuczną inteligencją zarządzają procesorem centralnym,
graficznym, temperaturą komputera i prędkością wentylatorów, aby zapewnić doskonałą kulturę
pracy przy najlepszej możliwej wydajności.
● Technika Resizable BAR: Ta nowoczesna technika, będąca częścią specyfikacji złącza PCI Express,
zapewnia procesorowi centralnemu dostęp do całej pamięci karty graficznej, co owocuje
wzrostem wydajności w wielu grach.
● NVIDIA DLSS : Technika NVIDIA Deep Learning Super Sampling wykorzystuje moc SI oraz rdzeni
tensorowych RTX w celu zapewnienia dwukrotnie większej wydajności przy tym samym poborze
mocy. Aby wyświetlić pojedynczą klatkę w rozdzielczości 1440p,procesor graficzny musi obliczyć
prawie 4 miliony pikseli. NVIDIA DLSS wymaga przetworzenia o wiele mniejszej liczby pikseli, co
poprawia efektywność energetyczną procesora graficznego i wydajność w grach.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA zaprezentowała karty graficzne GeForce RTX 3080, RTX 3070 i RTX 3060 dla laptopów

 0