Firma Oculus ogłosiła właśnie na Game Developers Conference 2017, że zarówno ich headset VR, jak i kompatybilny z nim kontroler będą tańsze o łącznie 200 dolarów.
Oculus Rift w dniu swojej premiery w marcu kosztował 599 dolarów, natomiast za zestaw kontrolerów Touch - który wyszedł po wielu obsuwach - należało zapłacić kolejnych 199 dol. Obecnie ceny te są tańsze o 100 dolarów w przypadku obydwu urządzeń. Niestety osoby, które niedawno nabyły Rift i Touch nie otrzymają żadnej rekompensaty, ale mogą liczyć na 50-dolarowy podarunek w Oculus Store. Najwidoczniej firma rozczarowana wynikami sprzedaży Rifta w porównaniu do HTC Vive i PlayStation VR, zdecydowała się na znaczną obniżkę cen, aby pozostać w grze. Sprzęt konkurencji sprzedał się w odpowiednio 420 tys. i 916 tys. egzemplarzy. Urządzenie, należącego do Facebooka startupu, nabyło jedynie 240 tysięcy osób. Wynik sprzedaży Oculus Rift jest dosyć kuriozalny - z jednej strony na pewno jest konsekwencją wymogów sprzętowych, ale z drugiej HTC Vive sprzedało się znacznie lepiej od Rifta.
W zeszłym miesiącu Oculus musiał zapłacić 500 milionów dolarów odszkodowania firmie Zenimax. Sąd uznał, że współzałożyciel Oculusa, Palmer Luckey, naruszył klauzulę poufności.
Barierą mogła okazać się konieczność posiadania dodatkowego osprzętu w postaci kamer USB wspierających śledzenie ruchów oraz mnóstwa kabli. Wnioskując po liczbie zakupionych headsetów HTC, być może klienci doceniają bardziej produkty z wyższej jakościowo półki. Tak czy inaczej, Oculus zdaje sobie sprawę, że następna generacja urządzeń do Rzeczywistości Wirtualnej musi postawić w większym stopniu na rozwiązania bezprzewodowe, w tym śledzenie ruchów bez zewnętrznych czujników. Brendan Iribe wyjawił, że jego ekipa pracuje nad kolejną wersją zestawu do VR, ale zarazem zapewnił, że obecna technologia powinna wystarczyć na kolejne dwa lata. Po niedawnej i głośnej rozprawie sądowej i pozwie Zenimaxu, reputacja firmy jest jednak mocno nadszarpnięta i potrzeba będzie włożyć wiele wysiłku, aby zdobyć zaufanie klientów na tym pełnym rywalizacji, dynamicznie rozwijającym się segmencie branży rozrywki elektronicznej.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Oculus Rift i Touch tańsze o 200 USD