Od grudnia Google Chrome ma blokować wszystkie niechciane reklamy

Od grudnia Google Chrome ma blokować wszystkie niechciane reklamy

Od 15 lutego najpopularniejsza obecnie przeglądarka internetowa Chrome stara się blokować wiele szkodliwych, spamerskich reklam, które uderzają w zwykłego użytkownika. Zgodnie z informacjami Google, Chrome w założeniu uniemożliwia wyświetlanie nachalnych okienek pop-up czy automatyczne odtwarzanie reklam wideo zajmujących większość ekranu komputera. Właściciele witryn niedostosowanych do wyznaczonych reguł otrzymują ostrzeżenie i jeśli w ciągu miesiąca nie wprowadzą koniecznych zmian, to banery na ich stronie zostają zablokowane przez Chrome. W praktyce przeglądarka Google nie blokuje jednak wszystkich reklam, a większość z nich pozostaje na swoich miejscach. Niestety okazuje się, że ten wbudowany odpowiednik AdBlocka po około 9 miesiącach sprawdza się dość średnio, z kolegi Google nadal dostaje skargi od niezadowolonych użytkowników. W związku z zaistniałą sytuacją technologiczny gigant postanowił znaleźć konkretniejsze rozwiązanie.

Google od wersji Chrome 71 zamierza skuteczniej niż dotychczas blokować szkodliwe reklamy wyświetlane na stronach.

Od grudnia Google Chrome ma blokować wszystkie niechciane reklamy

Wspomniane rozwiązanie pojawi się wraz z nadchodzącą aktualizacją do Chrome'a. Google poinformowało na swoim blogu, że podjęło odpowiednie kroki, mające na celu znaczące usprawnienie sposobu działania filtracji stron i prześwietlania ich pod względem obecności nieodpowiednich reklam. Innymi słowy Amerykanie zablokują dosłownie każdą szkodliwą reklamę wyświetlaną na danej stronie. Zmiany zostaną wprowadzone wraz z Chrome w wersji 71, który pojawi się w grudniu. Na jakiej dokładnie zasadzie działa obecne zabezpieczenie? Otóż Google ze stron pobiera próbki, by potem na ich podstawie zbadać, ile reguł naruszono. Całość funkcjonuje na podstawie przygotowanego do tego celu Ad Experience Report API. Później program analizuje serwis pod kątem reklamowych powiązań URL i jeżeli wykryje niezgodność, to zablokuje konkretną reklamę przy pomocy stworzonego filtru EasyList.

Należy podkreślić, że jeżeli nie pasuje nam przytoczone zabezpieczenie, to możemy je zawsze wyłączyć w ustawieniach Chrome, przechodząc do ustawień treści, a następnie kategorii Reklamy w przeglądarce Chrome. Powszechnie wiadomo, że podczas korzystania z mniej wiarygodnych stron, na które oczywiście nie należy wchodzić, ale wciąż zdarzają się liczne wyjątki, wyskakuje nam masa dziwnych banerów, niekiedy przekierowujących nas do witryn wyłudzających dane. Niestety tak jak pisaliśmy we wstępie, całość funkcjonuje nieskutecznie i dobrze, że Google podjęło stanowcze działania naprawy zabezpieczenia, ponieważ zdrowy rozsądek użytkownika to jedno, ale dostarczenie odpowiednich rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo to druga, równie istotna kwestia.

Komentarze do: Od grudnia Google Chrome ma blokować wszystkie niechciane reklamy