Jeśli lubicie oglądać YouTube na swoim smart TV, to zapewne zdajecie sobie sprawę, jak frustrujące potrafi być to doświadczenie bez aktywnej subskrypcji Premium. A wygląda na to, że będzie jeszcze gorzej.
YouTube i niemożliwe do pominięcia 30-sekundowe reklamy na telewizorach
YouTube ogłosił, że doda niemożliwe do pominięcia 30-sekundowe reklamy do swoich najpopularniejszych treści oglądanych na telewizorach. Podczas dorocznej imprezy YouTube Brandcast, firma należąca do Google powiedziała, że zamiast dwóch 15-sekundowych reklam, widzowie na telewizorach zobaczą jedną 30-sekundową reklamę. The Verge pisze, że brak możliwości pominięcia takich reklam pojawi się w treściach YouTube Select, jego platformie reklamowej, która jest skierowana do 5% najlepszych filmów w YouTube.
Kierownictwo YouTube poinformowało, że według szacunków Nielsena ponad 150 milionów unikalnych widzów w Stanach Zjednoczonych oglądało YouTube i YouTube TV na telewizorach w grudniu 2022 r. Jest to najczęściej oglądana usługa na ekranach telewizorów w USA zarówno na platformach streamingowych, jak i tradycyjnych sieciach telewizyjnych, dlatego firma chce wprowadzić dłuższe reklamy (15-sekundowe reklamy też będą się pojawiać).
„Coraz więcej widzów ogląda YouTube na największym ekranie w swoim domu” — powiedział Neal Mohan, dyrektor generalny YouTube. „Widzowie – zwłaszcza młodsi – nie rozróżniają już rodzaju treści, które oglądają”.
YouTube ogłosił, że doda niemożliwe do pominięcia 30-sekundowe reklamy do swoich najpopularniejszych treści oglądanych na telewizorach.
Reklamy w trakcie pauzy
Oprócz 30-sekundowych reklam niemożliwych do pominięcia firma zapowiedziała, że rozpocznie testowanie „Pause Experiences” (powyżej) w YouTube na telewizorach. Będą one wyświetlać reklamy widzom za każdym razem, gdy zatrzymają film (coś podobnego wprowadziło Hulu zadebiutował cztery lata temu).
Nie wiadomo, kiedy 30-sekundowe reklamy i reklamy w trakcie pauzy zaczną pojawiać się w YouTube na inteligentnych telewizorach. Ale wiadomość z pewnością zdenerwuje miliony ludzi, którzy oglądają usługę na podłączonych telewizorach.
Fakt, że Google idzie w tym kierunku, nie jest jednak zaskoczeniem. Firma wygenerowała 29,2 mld USD przychodów z reklam w 2022 r., w porównaniu z 28,8 mld USD wygenerowanymi rok wcześniej, co stanowi ponad 11% rocznych przychodów Google.
Przy okazji ujawniono, że Google eksperymentuje z funkcją, która wyświetla wyskakujące ostrzeżenie każdemu, kto używa programu do blokowania reklam.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Oglądacie YouTube na swoim smart TV? Już wkróce może się Wam odechcieć