Ogromne zyski Steama wygenerowane w ubiegłym roku

Ogromne zyski Steama wygenerowane w ubiegłym roku

Według najnowszych statystyk Steam w ubiegłym roku zarobił 4,3 miliarda dolarów. Przyczyniło się do tego zaledwie 100 spośród kilkunastu tysięcy dostępnych gier.

Na konferencji GDC 2018 Sergey Galyonkin z SteamSpy powiedział, że zanotowano wzrost przychodów o 800 milionów dolarów względem 3 miliardów osiągniętych dwa lata wcześniej, tym samym 2017 rok był dla Steama jednym z kluczowych, jak nie najlepszych w historii. Wspomniana kwota 4,3 miliarda nie obejmuje sprzedaży pakietów DLC, zakupów w aplikacji mobilnej, czy zwykłych mikropłatności, a więc ostateczna suma może być znacznie wyższa. Z ponad 21 tysięcy gier dostępnych na popularnej platformie (7696 opublikowano rok temu) kluczowe źródło dochodu dla ekipy Gabe Newella stanowił oczywiście Playerunknown's Battlegrounds, który okazał się największą rynkową niespodzianką w ciągu minionych kilku lat.

Platforma Gabe Newella zdołała wygenerować potężne zyski, być może największe w swej historii, a przyczynił się do tego m.in. bijący rekordy popularności PUBG

Według statystyk Galyonkina PUBG zakupiło około 28 milionów użytkowników Steama, generując zysk na poziomie 600 milionów dolarów. Drugim najlepiej sprzedającym się tytułem 2017 roku był Counter-Strike: Global Offensive z przychodami sięgającymi 120 milionów USD, co raczej nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę jego rangę oraz stale rosnące zainteresowanie esportem, którego ów tytuł jest nieodłącznym elementem. Ostatnią lokatę zajęło GTA V z 83 milionami dolarów. Co ciekawe według opinii Galyonkina, by dany produkt znalazł się na liście 20 topowych gier na Steamie, musi osiągnąć zysk sięgający minimum 22 miliony dolarów. Ten wymóg spełniły m.in. The Witcher 3, Dark Souls 3, Rainbow Six Siege. Steam odnotował także wzrost liczby użytkowników, obecnie ich łączna ilość wynosi 291 milionów kont, z czego 63 miliony, zarejestrowano w 2017 roku.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ogromne zyski Steama wygenerowane w ubiegłym roku

 0