Ogromny ciężar samochodów EV drastycznie zwiększa ryzyko ofiar śmiertelnych

Ogromny ciężar samochodów EV drastycznie zwiększa ryzyko ofiar śmiertelnych

Samochody elektryczne dla wielu osób są rozwiązaniem trapiącym branżę motoryzacyjną związaną z niekorzystnym wpływem na środowisko, jednak mają również swoich przeciwników. Wśród wielu argumentów przeciwko EV, często pojawia się troska o bezpieczeństwo.

Samochody elektryczne  budzą obawy w związku z możliwością pożaru, który jest bardzo ciężki do ugaszenia i o ile służby nie dysponują kontenerem, którym mogą nakryć pojazd i zdusić pożar, to przeważnie nie podejmują żadnych akcji poza zabezpieczeniem otoczenia, pozwalając ogniwom się wypalić. Osoby zajmujące się bezpieczeństwem wskazują jednak również na inne zagrożenia. Samochody elektryczne, zwłaszcza te luksusowe, są znacznie cięższe niż ich spalinowe odpowiedniki. W związku z tym mogą powodować znacznie większe obrażenia i szkody w przypadku wypadku. Przewodnicząca National Transportation Safety Board, Jennifer Homendy, wyraziła zaniepokojenie rosnącą masą własną pojazdów elektrycznych, powołując się na kilka najlepszych przykładów, takich jak GMC Hummer EV, który, jak powiedziała, waży ponad  9000 funtów (4 tony). To więcej niż 6000 (2,7 tony) funtów w wersji spalinowej, powiedziała Homendy. „Sam akumulator waży ponad 2900 funtów (1,3 tony) – mniej więcej tyle, co Honda Civic” – dodała.

Samochody elektryczne są średnio 33% cięższe niż ich odpowiedniki spalinowe. Głównym problemem jest ogromna masa akumulatorów, co drastycznie zwiększa ryzyko śmierci podczas wypadku. W GMC Hummer EV same akumulatory ważą tyle, co spalinowa Honda Civic.

Ponadto Homendy powiedziała, że Ford F-150 Lightning „jest od 2000 do 3000 funtów (0,9 - 1,35 tony) cięższy niż wersja nieelektryczna. Mustang Mach-E, Volvo XC40 EV i RAV4 EV są o około 33 procent cięższe”. Konsekwencją tak drastycznego wzrostu wagi może być wzrost ofiar śmiertelnych na drogach.

Chociaż Homendy zgadza się, że należy coś zrobić, aby rozwiązać problem emisji gazów cieplarnianych z sektora transportowego, „musimy uważać, aby nie wywołać niezamierzonych konsekwencji: większej liczby ofiar śmiertelnych na naszych drogach”.  Według Agencji Ochrony Środowiska średnia masa pojazdu osiągnęła rekord wszech czasów i przewiduje się, że w nadchodzących latach będzie nadal rosnąć. Masa pojazdów znacznie spadła w latach 80. w porównaniu z wartościami zmierzonymi w 1975 r., ale od tego czasu średnia masa samochodu osobowego i ciężarowego wzrosła z 3200 funtów do 4200 funtów. To średni wzrost o 1000 funtów (0,45 tony), który według National Bureau of Economic Research w 2011 roku wystarczył, aby zwiększyć ryzyko wypadków śmiertelnych o 1000 procent. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ogromny ciężar samochodów EV drastycznie zwiększa ryzyko ofiar śmiertelnych

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł