Szef działu PR fińskiego studia Remedy - twórców Maksa Payne'a, Alana Wake'a i Quantum Break - Thomas Puha zakomunikował dziś na blogu studia, że ich ekipa jednocześnie pracuje nad dwoma nowymi produkcjami, a zarazem nad znalezieniem innych środków przekazu na kontynuacje Alana Wake'a.
Quantum Break - najnowsza gra Remedy, ukazała się na Xbox One i Windows 10. Ta wielkobudżetowa produkcja starała się stworzyć pomost między interaktywną rozgrywką silnie nastawioną na aspekt fabularny - wraz z serialem telewizyjnym.
Puha wyjawił, że teraz studio rozrosło się na tyle, by móc pozwolić sobie na dwa oddziały developerskie. Jeden z nich już od dłuższego czasu pracował nad kompletnie nowym IP (własność intelektualna - przyp. red.), a co najciekawsze z nowym partnerem (czytaj: wydawcą), czyli należy się spodziewać, że umowa między Finami a Microsoftem wygasła lub została anulowana. W takim zatem wypadku tytuł ten będzie najprawdopodobniej dostępny na wszystkich liczących się obecnie platformach: PC, PS4 i Xbox One, a nie jak poprzednio na Xboksach i PC. Drugi z projektów jest na razie we wczesnej fazie koncepcyjnej, ale z czasem przerodzi się w pełnoprawny produkt.
Na gry Remedy zawsze należało czekać wiele lat, aczkolwiek można też zaobserwować pewną pozytywną tendencję: pierwszy Max Payne był ogłoszony w 1997 - ukazał się 4 lata później, na Alana Wake'a przyszło czekać od pierwszych zapowiedzi 5 lat. Quantum Break z kolei, od momentu ogłoszenia, potrzebował niecałych 3 lat. Czy następna gra skróci jeszcze bardziej tę tendencję? W końcu Finowie mają już gotowy silnik i narzędzia...
Fińskie studio zaznaczyło, że nie pojawi się ani na tegorocznym E3 ani na gamescomie, aczkolwiek dało także do zrozumienia, że pragnie od teraz wydawać swoje tytuły częściej. Jednocześnie Remedy potwierdziło także, że będzie kontynuować wsparcie dla Quantum Break na PC i Xbox One
Pokaż / Dodaj komentarze do: Ojcowie Maksa Payne'a i Alana Wake'a pracują nad dwoma nowymi tytułami