OpenAI Five - sztuczna inteligencja nie dała szans mistrzom świata w Dota 2

OpenAI Five - sztuczna inteligencja nie dała szans mistrzom świata w Dota 2

Jeszcze pół roku temu sztuczna inteligencja nie była w stanie pokonać najlepszych graczy w Dota 2, ale jak dobrze wiadomo, technologia ta rozwija się w błyskawicznym tempie i OpenAI Five w swoim najnowszym starciu nie dała szans weteranom popularnej gry MOBA, pokonując mistrzów świata, czyli czołową piątkę z zespołu OG, który wygrał ubiegłoroczny Valve 2018 International. Pojedynek rozegrano w standardowej formule, gdzie zwyciężał najlepszy w trzech meczach i system oparty na głębokim uczeniu okazał się bezkonkurencyjny, wygrywając dwa pierwsze spotkania i tym samym szybko kończąc całe starcie. No może nie tak szybko, ponieważ w pierwszej rundzie gracze z OG dzielnie bronili się przez przeszło 30 minut, ale ostatecznie skazani byli na przegraną. Sztuczna inteligencja stosowała zaś bardzo agresywną taktykę i niekonwencjonalne metody, w tym błyskawiczne ożywianie poległych herosów na wstecznym etapie pojedynku i wybieranie najbardziej wartościowych bohaterów.

Sztuczna inteligencja stosowała bardzo agresywną taktykę i niekonwencjonalne metody w pojedynku z weteranami Dota 2, czyli zespołem OG.

OpenAI Five - sztuczna inteligencja nie dała szans mistrzom świata w Dota 2

W drugiej rundzie OpenAI Five poradziło sobie jeszcze lepiej, a całe starcie z czołową ludzką drużyną pokazało, że sztuczna inteligencja nie tylko może pokonać mistrzów świata, ale także uczyć się ich stylu gry. Co więcej, praktycznie każdy ma szansę zmierzyć się z tą technologią, ponieważ OpenAI rozpoczęło rejestrację osób, które chcą rzucić wyzwanie SI (zarówno w trybie kooperacyjnym, jak i versus), co możliwie będzie między 18 kwietnia a 22 kwietnia (zainteresowani powinni udać się pod TEN adres. Co prawda, raczej nie macie szans na wygraną, ale przynajmniej będziecie mogli samodzielnie przekonać się, jak dobre jest Five i z czym musiało się zmierzyć OG. Poza tym, dzięki tego typu pojedynkom, technologia ta będzie mogła dalej się rozwijać, ucząc się różnych strategii od różnych graczy. Wygląda na to, że rzeczywiście sami wyhodujemy sobie Skynet :)    

Warto jednak dodać, że Five od OpenAI nie jest perfekcyjne i jak podkreślają specjaliści, preferuje krótkoterminowe planowanie strategii oraz ograniczone jest do grania w ramach wąskiego zestawu zasad. Sztucznej inteligencji udało się pokonać OG, ponieważ pierwotne założenia okazały się być trafione, ale ludzie wciąż lepiej radzą sobie z długoterminowymi decyzjami i OG zapewne poradziłoby sobie lepiej, gdyby SI nie uzyskało takiej przewagi już na samym początku starć. Nie jest to pierwszy raz, kiedy sztuczna inteligencja rozprawia się z czołowymi graczami w grach komputerowych i podobny scenariusz widzieliśmy wcześniej choćby w StarCrafcie II czy Quake’u III. Niezwykle zaawansowana SI w grach wydaje się być już tylko kwestią czasu, ale techniki wykorzystywane w tych scenariuszach będzie można stosować także w przypadku robotów i innych niegamingowych zastosowaniach.

Pokaż / Dodaj komentarze do: OpenAI Five - sztuczna inteligencja nie dała szans mistrzom świata w Dota 2

 0