Orlen kapituluje przed dominacją InPostu. Paczka idzie na sprzedaż


Orlen kapituluje przed dominacją InPostu. Paczka idzie na sprzedaż

Orlen Paczka to usługa, która miała konkurować z paczkomatami inPostu, ale dominacja tego drugiego jest wyraźna. Orlen najwyraźniej uznał, że nie ma sensu dalej inwestować w rynek przesyłek i postanowił sprzedać swoje automaty paczkowe Poczcie Polskiej.

Jak podaje Business Insider, Orlen Paczka niebawem powinna zmienić właściciela. Płocki koncern od jakiegoś czasu szukał nabywcy na swoje automaty paczkowe i najwyraźniej go znalazł. Spółka podpisała wstępną umowę z Pocztą Polską, która przejmie markę oraz infrastrukturę. To jednak później, bo najpierw Poczta Polska wejdzie do Orlen Paczki jako mniejszościowy inwestor.

Orlen Paczka ma trafić do Poczty Polskiej

Oczywiście rewolucji tutaj nie będzie, ponieważ oba podmioty należą do Skarbu Państwa, więc nie usługa nie trafi w ręce zewnętrznego kapitału. Jak głosi komunikat Orlenu: "26 września 2025 r. podpisał z Pocztą Polską wstępne porozumienie ("Porozumienie") regulujące warunki współpracy obu spółek na rynku komercyjnych przesyłek kurierskich".

Orlen Paczka ma zmienić właściciela, którym zostanie Poczta Polska. W tej sprawie osiągnięto już wstępne porozumienie.

Poczta Polska

"Zgodnie z podpisanym Porozumieniem, po uzgodnieniu ostatecznych warunków umowy, Poczta Polska obejmie mniejszościowy pakiet udziałów w spółce Orlen Paczka ("ORLEN Paczka"). W kolejnym etapie do majątku spółki Orlen Paczka trafią automaty paczkowe należące do Poczty, co pozwoli w krótkim terminie osiągnąć wymierne synergie z połączonych biznesów kurierskich. Docelowo Poczta Polska będzie mogła nabyć 100 proc. udziałów ORLEN Paczka".

Z kolei jak powiedział Wojciech Balczun, Minister Aktywów Państwowych, "Porozumienie zawarte pomiędzy Pocztą Polską a Orlenem to przykład właściwego podejścia do zarządzania majątkiem Skarbu Państwa".

Z jego słów można wywnioskować, iż ta konsolidacja dwóch silnych marek wyjdzie na dobre budowie konkurencyjnej gospodarce, a także zwiększy efektywność operacyjną.

Orlen Paczka dysponuje 14 tysiącami punktów odbioru przesyłek w całej Polsce, z czego połowa z nich to automaty paczkowe. Co ciekawe do końca roku ich liczba wzrośnie o 8 tysięcy urządzeń. Z usług związanych z przesyłami skorzystało 10 milionów osób.

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

Orlen kapituluje przed dominacją InPostu. Paczka idzie na sprzedaż
 0