Oto wymierne skutki zwolnień Microsoftu. Zamknięte studia i skasowane gry

Oto wymierne skutki zwolnień Microsoftu. Zamknięte studia i skasowane gry

Microsoft ogłosił wczoraj falę zwolnień, która dotknie około 9 tysięcy pracowników, czyli 4% całej kadry giganta z Redmond. Niestety redukcje dotkną w dużej mierze dział Xbox, gdzie cięcia okazały się wyjątkowo dotkliwe. Ucierpiały nie tylko zespoły deweloperskie, ale również same projekty gier, a nawet całe studia.

The Initiative zamknięte. Perfect Dark anulowane

Jak ujawnia serwis Windows Central, w wewnętrznym mailu szef Xbox Games Studios, Matt Booty, potwierdził zwolnienia, anulowanie kilku projektów oraz zamknięcie studia The Initiative. To, powstałe siedem lat temu, nie wydało przez ten czas żadnej gry. Miało ono pracować nad rebootem kultowego Perfect Dark, wspieranym przez Crystal Dynamics. Teraz zarówno projekt gry, jak i samo studio, zostały skasowane. Pracownikom zasugerowano aplikowanie o inne stanowiska w strukturach Microsoftu.

Matt Booty, potwierdził zwolnienia, anulowanie kilku projektów oraz zamknięcie studia The Initiative, które pracowało nad rebootem kultowego Perfect Dark.

"Te decyzje, podobnie jak inne zmiany w naszych zespołach, są częścią szerszego wysiłku, by dostosować priorytety i skupić zasoby tam, gdzie pozwolą osiągnąć większy sukces w zmieniającym się krajobrazie branży" - napisał Booty w swoim komunikacie. "Nie podejmowaliśmy tych decyzji lekkomyślnie. Każdy projekt i każdy zespół to lata pracy, wyobraźni i zaangażowania" - dodaje.

Perfect Dark
 

Everwild i inne projekty również skasowane

To jednak nie koniec złych wieści. Skasowany został również Everwild, czyli tajemniczy projekt studia Rare, który od swojego ogłoszenia w 2019 roku doczekał się jedynie enigmatycznych zwiastunów i przynajmniej jednej próby całkowitego restartu produkcji.

Według informacji Bloomberga przekazanych przez Jasona Schreiera, anulowany został także niezapowiedziany projekt MMORPG od studia Zenimax Online, znanego przede wszystkim z The Elder Scrolls Online. Gra o kryptonimie Blackbird była w produkcji od 2018 roku.

Microsoft zapewnia: mamy ponad 40 gier w produkcji

Mimo szerokich cięć Booty zapewnia, że strategiczne podejście Microsoftu do portfolio gier pozostaje bez zmian. "Nasza ogólna strategia się nie zmienia: chcemy tworzyć gry, które ekscytują graczy, rozwijać nasze największe marki oraz tworzyć nowe światy, historie i postaci. Mamy obecnie ponad 40 projektów w aktywnej produkcji, a jesienią planujemy kilka premier, z mocną ofertą także na 2026 rok" – tłumaczy.

Cięcia także w innych studiach gier

Niepokojące informacje napływają także z innych części branży. Przynajmniej 10% pracowników King, twórców popularnych gier mobilnych, zostało zwolnionych. Z kolei zespół Turn 10, odpowiedzialny za serię Forza Motorsport, miał stracić niemal połowę swojej kadry. Redukcje dotknęły również Raven Software, studio znane z prac nad serią Call of Duty. Co więcej, według dewelopera znającego sytuację, co najmniej pięciu pracowników Halo Studios zostało zwolnionych w ramach zwolnień grupowych w Microsoft w środę. Z kolei Blizzard ogłosił, że nie będzie już rozwijać nowej zawartości dla darmowej gry strategicznej na urządzenia mobilne Warcraft Rumble, a zamiast tego skupi się na „regularnych, systemowych wydarzeniach w grze i poprawkach błędów”. 

Szczegółowe informacje o skasowanych projektach oraz dokładnej skali zwolnień powinny pojawić się w nadchodzących dniach. Dla fanów Xboxa i całej branży to sygnał, że nikt nie może spać spokojnie, nawet jeśli działa pod parasolem takiego giganta jak Microsoft (a może zwłaszcza wtedy). 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Oto wymierne skutki zwolnień Microsoftu. Zamknięte studia i skasowane gry

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł