Overwatch był swego czasu popularną grą, która kilka lat temu znalazła się w cieniu i na dłuższą metę nie zmieniła tego premiera drugiej części. Overwatch 2 ma w ostatnim czasie notować spadek graczy, a także wpływów z mikropłatności.
Overwatch 2 traci graczy i wpływy z mikrotransakcji
Activision Blizzard w najnowszym raporcie finansowym twierdzi, że Overwatch 2 wzbudza coraz mniejsze zainteresowanie i notuje spadek liczby aktywnych graczy, szczególnie w drugim kwartale 2023 roku. Wydawca wspomina również o mniejszych wpływach z mikrotransakcji stanowiących trzon działalności sieciowego shootera, który jest dostępny za darmo. Tytuły free-to-play bazują na opcjonalnych mikrotransakcjach i sprzedaży dodatkowych przedmiotów najczęściej w formie skinów do broni i postaci. Jeżeli jakaś gra zalicza zauważalny spadek wpływów z tego tytułu, to nie jest dobrze. Chociaż nie zdradzono liczby graczy, którzy przestali grać w Overwatcha 2 to sytuacja musi nie być za dobra skoro Activision Blizzard informuje o niej inwestorów.
Activision Blizzard poinformowało w raporcie finansowym, że w kwartale Overtwach 2 stracił graczy, a także wpływy z mikrotransakcji. Nadzieją dla gry pozostaje wydanie jej na Steam i start nowego sezonu.
Nie jest to nic nowego dla marki Blizzarda, bo po latach na spadek aktywnych graczy narzekała także pierwsza część. Po początkowym boomie w okresie premierowym OV2 ten zdaje się podzielił los swego poprzednika. Deweloperzy mają teraz dwa sposoby wyjścia z kryzysowej sytuacji - pierwsza o której zresztą pisze samo Activision to 10 sierpnia, czyli dzień wydania Overwatch 2: Inwazja będącej największą zdaniem twórców aktualizacją sezonową do produkcji wnoszącą nowe misje fabularne PVE, nowy tryb rozgrywki, nowy system progresji postaci oraz kolejnego bohatera. Dojdą do tego nowe skiny i przepustka bojowa, na której studio będzie mogło zarobić. Drugi ratunek to wrzucenie Overwatcha 2 na Steam, co nastąpi 10 sierpnia.
Czy to koniec Overwatacha 2?
Steam to największa platforma z grami, więc udostępnienie tam Overwatcha 2 z pewnością pomoże zwiększyć jego popularność. Pytanie jednak jak dużą i na ile? Niestety Overwatch 2 jest w praktyce Overwatch 1.5, więc dwójkę w nazwie można uznać za nieporozumienie. Produkcja nie wnosi konkretnych zmian i ciężko nie odnieść wrażenia, iż Blizzard wydając następcę chciał po prostu ożywić swoją grę, co przyniosło zamierzony efekt, ale nie na długo. Warto wspomnieć, że zestaw Overwatch 2 Inwazja, nie będzie oferowany za darmo i został wyceniony na 15 euro.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Overwatch 2 w kryzysie. Gra Blizzarda traci graczy i wpływy z mikrotransakcji