Pac-Man kończy 40 lat i otrzymuje modyfikację stworzoną przez SI

Pac-Man kończy 40 lat i otrzymuje modyfikację stworzoną przez SI

Pac-Man to gra, której szczególnie starszym graczom przedstawiać nie trzeba i wielu z nas spędziło przy niej dużo godzin. Kultowa marka kończy 40 lat i w związku z tym wydarzeniem stworzono specjalną modyfikację wykonaną przez sztuczną inteligencję. Projekt powstał dzięki współpracy NVIDII z Bandai Namco z kolei do tego celu wykorzystano technikę inżynierii wstecznej z pomocą sztucznej inteligencji, projektując przeróbkę tego klasycznego tytułu. Naukowcy z NVIDIA wytrenowali nowy model sztucznej inteligencji zwany NVIDIA GameGAN, z użyciem 50 000 poziomów Pac-Man i opracowali w pełni funkcjonalną wersję gry, która nie zawiera podstawowego silnika. GameGAN to pierwszy model sieci neuronowej naśladujący silnik gry komputerowej poprzez wykorzystanie generatywnych sieci przeciwstawnych (generative adversarial networks, czyli GAN).

Pac-Man z okazji 40. urodzin otrzymał specjalną modyfikację wykonaną przez sztuczną inteligencję.

Modele oparte na GAN są złożone z dwóch współzawodniczących sieci neuronowych (generatora i dyskryminatora) i uczą się tworzyć nowe treści, które są wystarczająco wiarygodne, aby wyglądać jak oryginał. NVIDIA prezentowała wcześniej sieci GAN na przykładzie NVIDIA GauGAN, modelu głębokiego uczenia opracowanego przez zespół NVIDIA Research, który z niesamowitą łatwością przekształca zwykłe gryzmoły w fotorealistyczne arcydzieła. GameGAN mógłby przyspieszyć proces tworzenia gier komputerowych, ponieważ można go użyć do automatycznego generowania nowych poziomów gry. GameGAN może być również wykorzystywany przez badaczy sztucznej inteligencji do łatwiejszego tworzenia systemów symulatorów do szkolenia autonomicznych maszyn, w których sztuczna inteligencja może nauczyć się zasad działania danego środowiska przed rozpoczęciem interakcji z obiektami w świecie rzeczywistym.

NVIDIA udostępni ten hołd złożony grze Pac-Man jeszcze w tym roku na stronie AI Playground, gdzie każdy może zapoznać się z najnowszymi demami wykorzystującymi sztuczną inteligencję. Więcej informacji na ten temat można odnaleźć zapoznając się wpisem na blogu NVIDII oraz artykułem opisującym badania. Pac-Man wydano w 1980 roku początkowo wyłącznie na automaty do gier, ale wraz z biegiem czasu produkcję stopniowo przenoszono m.in. na Atari 2600, Commodore 64, NES czy SNES. Warto wspomnieć, iż światowy rekord 3 333 360 punktów ustanowił 3 lipca 1999 Billy Mitchell i potrzebował na to 6 godzin. Co ważne przy podejściu nie stracił ani jednego życia. Podczas bicia rekordu kierowana postać zjadła wszystkie kulki również te specjalne czy przestraszone duszki.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Pac-Man kończy 40 lat i otrzymuje modyfikację stworzoną przez SI

 0