Pierwszy patch do Baldur's Gate III będzie zawierał ponad 1000 poprawek

Pierwszy patch do Baldur's Gate III będzie zawierał ponad 1000 poprawek

Twórcy Baldur's Gate III przygotowują się do wydania pierwszego patcha i wygląda na to, że będzie on ogromny. Dyrektor generalny Larian Studios, Swen Vincke, potwierdził harmonogrm na Twitterze, obiecując naprawić błędy i wprowadzić odpowiednie poprawki do balansu umiejętności, w oparciu o sugestie użytkowników.

Baldur’s Gate 3 jest już dostępne na PC. Wersja na PS5 zostanie wydana 6 września, podczas gdy platformy Xbox mogą nie ujrzeć premiery przed 2024 rokiem.

Najpierw jednak pojawi się hotfix #4, który wprowadzi awaryjne poprawki do awarii i blokad progresji, a także wszelkie błędy utrudniające obsługę interfejsu. Następnie pojawi się ogromna łatka, zawierająca ponad 1000 poprawek, a następnie łatka 2, która "uwzględni niektóre prośby". Nie jest jasne, jakie to mogą być prośby, ale wiemy już, że zespół planuje aktualizację, która pozwoli graczom zmienić wygląd postaci w trakcie gry. To stwierdzenie pochodzi od Michaela Douse'a, dyrektora ds. publikacji w Larian Studios, w odpowiedzi na tweet jednego z fanów, który wyraził życzenie możliwości zmiany wyglądu postaci w grze. Według Douse'a, w Baldur's Gate 3, gdy raz zatwierdzisz wygląd postaci na początku podróży, gra nie udostępnia opcji zmiany tego wyglądu. To oznacza, że nie jesteś w stanie dokonać zmiany tatuażu, fryzury lub makijażu, którego dokonałeś na początku gry, aż do zakończenia rozgrywki. Ciekawostką jest, że ta ograniczona opcja nie dotyczy klas postaci, które można dostosować ponownie poprzez interakcję z postacią niezależną, Withersem, w obozowisku, wymagając jednocześnie opłacenia 100 sztuk złota.

 

Ta sytuacja wydaje się być nietypowym przypadkiem w grach fabularnych, biorąc pod uwagę ilość personalizacji dostępnych w innych aspektach rozgrywki, z czego niektóre mają nawet wpływ na elementy fabularne. Możliwe, że ma to związek z pewnymi technicznymi ograniczeniami, takimi jak twardo zakodowany wygląd postaci, który musi współgrać z różnymi przerywnikami filmowymi, począwszy od momentu ich stworzenia.

Innym powodem, dla którego gracze mogliby pragnąć zmieniać swój wygląd, są efekty świetlne, które sprawiają, że niektóre jaskrawe kolory, takie jak turkus czy różowy, wydają się atrakcyjne na ekranie tworzenia postaci, jednakże w rzeczywistym środowisku gry mogą wydawać się zbyt wyraziste lub niestosowne. W miarę jak Larian Studios planuje wprowadzić przyszłe aktualizacje, istnieją bardziej kreatywne sposoby, by to osiągnąć. Przykładowo, zamiast tradycyjnego menu lub interakcji z postacią niezależną, można by wykorzystać postać łotrzyka Astariona i jego namiotu. Tam gracze mieliby możliwość użycia jego lustra, by zmienić swój wygląd – podobnie jak to ma miejsce w przypadku lustra w Twierdzy Okrągłego Stołu w grze Elden Ring.

Dodatkowo, ograniczenia związane z częstotliwością zmiany wyglądu lub brakiem wymaganej waluty w grze lub materiałów eksploatacyjnych również mogłyby zostać zniesione. Taki bardziej swobodny dostęp do personalizacji z pewnością byłby mile widziany przez społeczność graczy.

Najnowsza poprawka (#3) sprawia, że pies Scratch może teraz samodzielnie znajdować miejsca do kopania, a także usuwa kilka błędów w Akcie 3, z których niektóre uniemożliwiały ukończenie gry.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Pierwszy patch do Baldur's Gate III będzie zawierał ponad 1000 poprawek

 0