Nie jest tajemnicą, że bez ważnego dowodu osobistego niewiele możemy zdziałać nie tylko w kontaktach z urzędami, ale również bankami. PKO Bank Polski przypomina, żeby zgłaszać zmiany dokumentu tożsamości, ponieważ częściowo stracimy dostęp do naszych pieniędzy.
PKO BP przypomina, że gdy dowód osobisty podany w banku nie jest już aktualny, wówczas instytucja zablokuje dostęp do niektórych, ale istotnych z punktu widzenia klienta funkcji w aplikacji IKO oraz w serwisie internetowym iPKO. Z czego nie będziemy mogli skorzystać w takiej sytuacji?
PKO ostrzega przed blokadą konta w sytuacji gdy mamy nieaktualny dowód osobisty
Bez aktualnego dokumentu tożsamości m.in.
- nie będziemy mieć pełnego dostępu do serwisu iPKO i aplikacji IKO
- nie zlecimy przelewu i nie sprawdzimy historii transakcji
- nie zawrzemy umowy online, np. lokaty lub ubezpieczenia
Aby dalej w pełni korzystać z wszystkich funkcji, musimy zaktualizować swój dokument.
Jeżeli posiadamy polski dokument tożsamości (dowód lub paszport) zrobimy to:
Online:
- w aplikacji IKO: wybierz swój profil (lewy górny róg) → Twoje dane → Dokument tożsamości → Zmień dokument tożsamości
- w serwisie iPKO: wybierz swój profil (górny róg) → Ustawienia → Profil i dane → Dokument tożsamości → Zmień
- przez telefon – 800 302 302 (bez opłat dla numerów krajowych w Polsce, w pozostałych przypadkach opłata zgodna ze stawką operatora)
lub osobiście w oddziale.
Jeżeli mamy inny dokument zaktualizujemy go w najbliższym oddziale PKO BP. Blokada dostępu do aplikacji IKO i serwisu iPKO dotyczy klientów powyżej 13. roku życia.
Bank zastrzega, iż w razie potrzeby, może również zablokować wszystkie płatności z danego konta, w tym wypłaty gotówki, przelewy i transakcje kartą debetową, aż do zaktualizowania dokumentu tożsamości.
Warto tutaj pamiętać, że taką politykę prowadzą także inne polskie banki i nie jest to odosobniony przypadek.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sprawdź dokumenty zanim PKO BP zablokuje Ci płatności. Ostrzeżenie banku