Cyberprzestępcy nie śpią i wzięli na celownik kolejną grupę. Tym razem wybór padł na klientów najpopularniejszego polskiego banku, PKO BP. Instytucja przestrzega przed pojawiającymi się fałszywymi wiadomościami.
PKO Bank Polski ostrzega przed e-mailami, w których oszuści proszą o potwierdzenie danych w celu "utrzymania dostępu do usług REF: xxxxx" oraz przed prośbą o potwierdzenie przelewu. W tej kampanii cyberprzestępcy korzystają z dwóch metod ataku. W pierwszej używają fałszywego adresu e-mail, a w drugiej wykorzystują fałszywe nagłówki.
PKO BP przestrzega przed oszustwami
W pierwszym przypadku adres e-mail wskazuje na serwis iPKO. W wiadomości oszuści namawiają do natychmiastowej weryfikacji konta poprzez załączony link – prowadzi on do fałszywej strony, która przypomina serwis bankowy. Drugi sposób to wiadomości, które zawierają załączniki ze złośliwym oprogramowaniem.
PKO BP przestrzega przed nową kampanią cyberprzestępców, w której podszywają się pod bank.

Po ich otwarciu oszuści mogą przejąć kontrolę nad komputerem i wykraść nasze dane. PKO BP przestrzega, żeby w żadnym razie nie otwierać podejrzanych linków, a wszelkie próby oszustwa zgłaszać na infolinię pod numerem 800 302 302.
Warto pamiętać, że wiadomości e-mail czy SMS od banków nigdy nie zawierają linków do logowania.
W dodatku fałszywe linki mogą również pojawiać się w wynikach wyszukiwania w Google, więc należy zachować szczególną ostrożność.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowa fala ataków na klientów największego banku w Polsce. Nie daj się okraść!