Oszuści próbują różnych metod, by wykraść nasze dane czy pieniądze. Często podszywają się pod instytucje bankowe, żeby wzbudzić zaufanie ofiar. Dlatego PKO Bank Polski przestrzega przed oszustwami na numer telefonu i nazwę firmy.
PKO BP alarmuje, że oszuści wykorzystują fałszywy numer telefonu, a nawet nazwę firmy, żeby tylko uwiarygodnić swoje działanie. Rozmowa telefoniczna ma przeważnie charakter straszenia, w którym oszust przekonuje rozmówcę, iż ktoś spróbuje "zaciągnąć pożyczkę na jego dane", albo informuje o "podejrzanym przelewie na koncie".
PKO BP przestrzega przed oszustami podszywającymi się pod bank i numer telefonu.
Celem jest wyłudzenie haseł, kodów autoryzacyjnych lub danych karty. Dlatego jak widać w dzisiejszych czasach nie wolno ufać nawet w sytuacji, gdy numer telefonu na pierwszy rzut oka wygląda na wiarygodny. Jeżeli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika warto zweryfikować jego tożsamość za pomocą aplikacji IKO.
W aplikacji mobilnej PKO wyśle powiadomienie z danymi pracownika - należy poprosić rozmówcę o imię, nazwisko, zajmowane stanowisko, a także lokalizację, z której dzwoni.
Jeżeli wszystko się zgadza, potwierdzamy to w IKO, w innym razie rozłączamy się.
Złote zasady:
-
nie podawać danych do logowania, kodów autoryzacyjnych,
-
nie udostępniać pulpitu ani nie instalować dodatkowych programów na prośbę rozmówcy
-
w razie wątpliwości skontaktować się z bankiem PKO BP (800 302 302)
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
PKO BP alarmuje. Pilnujcie numeru telefonu, albo będą kłopoty