Deweloperzy PlayerUnknown Battlegrounds wrócili z wakacji, a razem z nimi wznowione zostały cotygodniowe aktualizacje.
Po kilku tygodniach deweloperzy PlayerUnknown Battlegrounds – Bluehole wznowili pracę nad cotygodniowymi aktualizacjami. Zbliża się update numer 8 – już dziś jest dostępny na serwerach testowych, a jutro (16 maja) ukaże się dla całej społeczności o godzinie 10:00 czasu polskiego. Aktualizacja poprawia wydajność i problemy dźwiękowe, ale największe zmiany dotyczą zapobiegania oszustom. Jak w każdej grze multiplayer prędzej czy później ktoś stworzy oprogramowanie, które da mu przewagę nad innymi, a co najgorsze udostępni je w sieci, gdzie ci mniej uczciwi gracze z chęcią je pobiorą. W PlayerUnknown popularnym ‘cheatem’ stał się program, który celowo wywoływał opóźnienie i lagi, dzięki czemu oszust mógł swobodnie biegać po mapie, jak i również zabijać przeciwników, a reszta graczy nie mogła w niego nawet trafić. Deweloperzy postanowili coś z tym zrobić – od teraz gdy nasz ping przekroczy określoną wartość, nasza postać nie będzie mogła się w żaden sposób poruszyć, dopóki opóźnienie nie spadnie poniżej danego progu.
Mniej oszustów? – PlayerUnknown Battlegrounds i aktualizacja numer 8 zmaga się z cheaterami.
Patch zablokował również możliwość zmiany wartości w plikach .ini gry. Niektórzy gracze wykorzystywali możliwość podmiany odpowiednich linijek w wyżej wspomnianych plikach, dzięki czemu pozbywali się liści w grze, co pozwalało im widzieć znacznie więcej niż inni, a także poprawiało wydajność gry. Dodatkowo z gry usunięto tymczasowo flashbangi (granaty błyskowo-hukowe), które ponoć wywoływały problemy u niektórych graczy – gra się zacinała lub nawet wyłączała. Dopóki owe błędy nie zostaną naprawione, to nie zobaczymy w użyciu popularnych „flashów". Deweloperzy zabrali się również za poprawę wydajności gry – przede wszystkim skupiono się na pojazdach, gdzie wielu graczy skarżyło się na znaczne spadki FPS podczas korzystania z samochodu.
A tak prezentuje się pełna lista zmian:
Poprawa wydajności:
- Poprawiono spadki FPS podczas prowadzenia pojazdów.
Anti Cheat:
- Aby uniknąć tak zwanego „lag switcha” (celowe wywoływanie opóźnienia z serwerami gry), postacie nie będą mogły wykonać żadnego ruchu, dopóki ich ping nie spadnie poniżej określonej wartości.
- Zmienianie wartości w plikach .ini nie będzie już dostępne.
Rozgrywka:
- Naprawiono problem, który powodował ucięcie dźwięku, gdy na małym obszarze jest zbyt wiele pojazdów.
Poprawki błędów:
- Częściowo naprawiono błąd, który powodował, że postać blokowała się w różnych obiektach na mapie.
- Częściowo naprawiono błąd powodujący zacinanie klienta gry.
- Poprawiono błąd, który powodował, że celownik był dalej widoczny podczas włączonego trybu no-UI (bez interfejsu)
- Tymczasowo usunięto granaty błyskowo-hukowe z gry, ponieważ powodowały błędy z działaniem klienta gry.
Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayerUnknown's Battlegrounds Week 8 Update - mniej cheaterów, brak flashów