Kolejna osoba z branży potwierdza, że tworzenie gier na trzecią generację PlayStation było drogą przez mękę.
"PlayStation 3 to był koszmar" - powiedział Kazunori Yamauchi, prezes Polyphony Digital, czyli studia odpowiedzialnego za serię Gran Turismo, w wywiadzie dla serwisu The Gamer. "Sprzęt był niezwykle skomplikowany i trudny w procesie produkcji. Okazał się do tego stopnia wymagający, że pełnię jego możliwości wykorzystaliśmy dopiero w Gran Turismo 6". Przypomnijmy, że GT6 było czwartą produkcją Polyphony Digital na PS3. Szósta odsłona popularnej serii wyścigów ukazała się w 2013, czyli siedem lat po premierze konsoli. Yamauchi to kolejny deweloper, który dzieli się nieprzyjemnymi wspomnieniami związanymi z produkcją gier na PlayStation 3.
Wygląda na to, że twórcy gier na PlayStation 3 jeszcze długo będą wspominać tę konsolę. I raczej nie będą to przyjemne wspomnienia.
Najbardziej problematyczny dla deweloperów w PlayStation 3 był nietypowy procesor o nazwie Cell. Z jednej strony była to zaawansowana jednostka, ale z drugiej bardzo trudno było wykrzesać w pełni jej potencjał. Jedną z przeszkód w sprawnym tworzeniu gier było osiem równoległych procesów - Power Processor Element (PPE). W efekcie na gry wykorzystujące w stu procentach moc obliczeniową PS3 musieliśmy czekać aż kilka lat. Na przykład wychwalany za oprawę graficzną God of War 3 - jeden ze sztandarowych tytułów na tę generację PlayStation - ukazał się dopiero w 2010, czyli cztery lata po tym, jak konsola trafiła na rynek.
PlayStation 5 - nowa wersja konsoli nie jest "ani lepsza, ani gorsza"
Produkcja gier wideo na PlayStation 4 i PlayStation 5 jest znacznie bardziej efektywna. Yamauchi twierdzi, że od PS5 rozpoczęła się nowa epoka dla serii Gran Turismo. Polyphony Digital mogło stworzyć nie tylko zbalansowany i naturalny model jazdy, ale także opracować niezwykle realistyczną grafikę, wprowadzić przestrzenny trójwymiarowy dźwięk, a także sprawić, by czasy ładowania były praktycznie pomijalne. Gran Turismo 7 ma trafić do sklepów 4 marca przyszłego roku.
Zobacz także:
- Cyberpunk 2077 po najnowszej aktualizacji działa lepiej na konsolach
- Star Wars: Hunters - pierwszy zwiastun nowej gry w świecie "Gwiezdnych wojen"
- God of War: Ragnarok - twórcy wyjaśniają dlaczego Thor jest gruby i nie wygląda jak ten z filmów
Pokaż / Dodaj komentarze do: "PlayStation 3 to był koszmar" - twierdzi jeden z deweloperów