PlayStation 5 ma tryb, który automatycznie dostosuje ustawienia gry

PlayStation 5 ma tryb, który automatycznie dostosuje ustawienia gry

PlayStation 5 to nie tylko nowy hardware, czyli wydajniejsze podzespoły, które – w teorii – pozwolą na granie w rozdzielczości 4K Ultra HD z płynnością 60 klatek na sekundę. To też kontroler DualSense, który wprowadza sporo zmian do nieco leciwej już konstrukcji DualShocków i dodaje między innymi haptyczne wibracje oraz adaptacyjne triggery. Jednak wszyscy chyba trochę zapominają o jeszcze jednej rzeczy – oprogramowaniu. Nowa konsola to też zupełnie nowy system, a wraz z nim nowe funkcje, możliwości czy też tryby. O części nowości w softwarze PlayStation 5 już się dowiedzieliśmy, a teraz docierają do nas kolejne informacje. Jedna z nich wspomina o specjalnym trybie, który automatycznie dostosuje wszystkie ustawienia nowo uruchamianych gier według wcześniej ustalonych przez gracza preferencji. Jak dokładnie ma to działać?

PlayStation 5 będzie wyposażone w specjalny tryb, który automatycznie dostosuje ustawienia wszystkich gier.

Nowa funkcja otrzymała nazwę „Game Presets” (co można przetłumaczyć jako „wstępne ustawienia gier”) i została oficjalnie zaprezentowana na kanale PlayStation Support na YouTubie. Z krótkiego wideo wynika, że w opcjach konsoli każdy z nas będzie mógł ustawić swoje preferencje względem uruchamianych w przyszłości gier. Mechanizm pozwala między innymi wybrać domyślny poziom trudności, ustawienia dotyczące języku napisów oraz dialogów, widok z pierwszej lub trzeciej osoby, a także preferowany tryb działania. Szczególnie ciekawie prezentuje się ostatnia funkcja, bowiem pozwala wybrać czy wolimy jak najwyższą rozdzielczość wyświetlanej gry, czy też może wyżej stawiamy płynność rozgrywki. Jeśli zdecydujemy się na to drugie ustawienie, to prawdopodobnie konsola ustawi dynamiczne 4K, czyli rozdzielczość skalowaną w czasie rzeczywistym do Ultra HD. Opcje mają być automatycznie ustawiane w nowych grach.

Sony jednak zaznacza, że poszczególne ustawienia nie zawsze będą identyczne i mogą się różnić w zależności od danego tytułu. Prawdopodobnie chodzi o takie kwestie, jak chociażby poziom trudności, gdzie w jednej grze może być 5 możliwości do ustawienia, a w innej na przykład tylko 3. Poza tym twórcy gier muszą w swoich grach zaimplementować tę opcję, aby mogła być ona wykorzystywana przez oprogramowanie konsoli. PlayStation 5 zadebiutuje 12 listopada w kilku krajach, w tym USA i Japonii. W Europie, w tym również w Polsce, pojawi się na sklepowych półkach tydzień później, czyli 19 listopada. Chociaż termin „pojawi się na półkach” jest chyba trochę na wyrost, bo prawdopodobnie urządzenia nie da się kupić stacjonarnie z powodu wykupienia wszystkim egzemplarzy w tak zwanej przedsprzedaży.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation 5 ma tryb, który automatycznie dostosuje ustawienia gry

 0