Użytkownicy niedawno wydanego PS5 Pro raportują, że konsola wywołuje glicze wizualne w niektórych grach działających w trybie 60 klatek na sekundę.
Winowajcą okazuje się być nowa technologia upscalingu oparta na sztucznej inteligencji, czyli PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution), która wprowadza artefakty aliasingu w grach zoptymalizowanych pod PS5 Pro.
Technologia PSSR, która została zaprojektowana, aby poprawiać jakość obrazu, zdaje się nie sprawdzać w niektórych przypadkach. Zamiast wyostrzać detale, powoduje migotanie tekstur oraz artefakty, które pogarszają wrażenia wizualne w grach przy 60 FPS. Co ciekawe, problem ten nie występuje w trybie 120 FPS ani w innych ustawieniach, gdzie PSSR nie jest aktywne.
Glitche wydają się drobne, ale budzą zaniepokojenie wśród graczy. Obecnie gracze zgłaszają problemy w tytułach zoptymalizowanych pod PS5 Pro, ale skala problemu różni się w zależności od tytułu. Co ciekawe, nie występują one na bazowej wersji PlayStation 5.
Przyszłość PSSR
Z tego co wiemy, nie wszyscy użytkownicy doświadczają tych problemów, a ich nasilenie może się różnić. Sony prawdopodobnie poprawi działanie PSSR w przyszłych aktualizacjach oprogramowania, co powinno zredukować lub całkowicie wyeliminować te problemy. Miejmy nadzieję, że nie jest to wada sprzętowa, a coś co można naprawić patchem.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Wpadka w PS5 Pro. Takiego "bonusu" w trybach 60 fps gracze raczej nie chcieli