Pomimo tego, że procesor i pamięć RAM nie uległy znacznej poprawie w porównaniu z modelem podstawowym, PlayStation 5 Pro będzie sprawiać wrażenie dwukrotnie wydajniejszej konsoli względem bazowego PS5, a to dzięki upscalowaniu. Tak przynajmniej wynika z najnowszych plotek.
W najnowszym odcinku podcastu Moore's Law is Dead Broken Silicon założyciel Alderon Games, Matthew Cassells, omówił jeszcze nieujawnioną konsolę międzygeneracją od Sony, w to jaki sposób jej moc i moduł upscalera PlayStation Spectral Super Resolution poprawią wrażenia z gry. Mówiąc konkretnie o grach swojego studia, konsola mogłaby pozwolić im na aktywację ray tracingu, jeśli gra będzie już działać w 60 kl./s na podstawowym modelu bez ray tracingu. Jeśli chodzi o rozdzielczość, dodatkowa moc konsoli sprawi, że gry będą nieco mniej rozmazane niż w modelu podstawowym, ale nie rozwiąże to całkowicie problemu, a upskalowanie będzie nadal odgrywać dużą rolę w ogólnym schemacie, ponieważ silniki takie jak Unreal Engine 5 nie staną się mniej wymagające i nadal będą wymagały skalowania. PSSR sprawi jednak, że PlayStation 5 Pro będzie w rzeczywistości wydawało się o 100% wydajniejsze od modelu bazowego, co będzie wynikać po połowie z rzeczywistych ulepszeń i skalowania.
PSSR podobno sprawi, że PlayStation 5 Pro będzie w wydawało się o 100% wydajniejsze od modelu podstawowego.
Omawiając specyfikację PlayStation 5 Pro, która wyciekła do sieci, założyciel Alderon Games uważa, że niewielkie ulepszenia procesora i pamięci RAM nie będą ogromnym problemem, ponieważ zdecydowana większość gier konsolowych nie ma wąskiego gardła w procesorze, a skalowanie zużycia RAM-u jest zwykle jedną z najtrudniejszych rzeczy do zrobienia, ponieważ większość programistów optymalizuje gry w oparciu o dostępną pamięć RAM i tylko niektóre z największych gier z największym zespołem programistów będą w stanie skorzystać z dodatkowej ilości pamięci operacyjnej. Z drugiej strony ulepszenia GPU mogą pozwolić na działanie niektórych gier z ustawieniami odpowiadającymi epickim, zamiast ze średnimi, zwykle używanymi w modelu podstawowym. Dodatkowa moc może ułatwić programistom wdrożenie trybów 120 Hz z dalszym dostosowywaniem ustawień graficznych.
PlayStation 5 Pro nie zostało jeszcze oficjalnie zapowiedziane, co stawia pod dużym znakiem zapytania premierę w tym roku.
Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation 5 Pro ma sprawiać wrażenie dwa razy wydajniejszej konsoli niż PS5. To dzięki upscalerom