PlayStation 5 Pro - nowe przecieki odnośnie specyfikacji konsoli

PlayStation 5 Pro - nowe przecieki odnośnie specyfikacji konsoli

Ulepszona konsola PS5, czyli PlayStation 5 Pro, coraz częściej jest obiektem plotek, a Moore's Law is Dead postanowił podzielić się z nami swoimi najnowszymi informacjami odnośnie tego sprzętu. Twierdzi, że rzeczywiście będziemy mieć 8-rdzeniowy i 16-wątkowy procesor oparty na architekturze AMD Zen 2 ostatniej generacji... to samo podobnie jak w zwykłej konsoli PS5.

W poprzednich plotkach z końca ubiegłego roku słyszeliśmy, że ulepszony układ SoC „Viola” w PlayStation 5 Pro podniesie jego procesor do 4,4 GHz, czego Moore's Law is Dead nie potwierdza, ale stwierdził, że nie byłby zaskoczony, gdyby rzeczywiście tak się stało. Wcześniej słyszeliśmy, że procesor PS5 Pro ma 64 KB pamięci podręcznej L1 na rdzeń, 512 KB pamięci podręcznej L2 na rdzeń i 8 MB współdzielonej pamięci podręcznej L3 (4 MB na CCX), podczas gdy MLID podaje, że układ PS5 Pro zostanie wykonany w 4 nm procesie technologicznym TSMC.

Moore's Law is Dead postanowił podzielić się z nami swoimi najnowszymi informacjami odnośnie PlayStation 5 Pro.

Ponadto konsola Sony PlayStation 5 Pro podobno korzysta z pełnej liczby 60 jednostek obliczeniowych (CU), przy czym MLID twierdzi, że przy „obecnych planach” wyłączenia czterech z nich, do 56 jednostek CU w ostatecznym produkcie. Sony ma też zastosować 16 GB pamięci GDDR6 18 Gb/s na 256-bitowej magistrali zapewniającej przepustowość pamięci na poziomie 576 GB/s, ale prędkość ta może ostatecznie zostać zwiększona do 20 Gb/s, jak podaje MLID. Dla porównania w obecnym PS5 wykorzystywana jest pamięć o prędkości 14 Gb/s.

Architektura GPU w PlayStation 5 Pro to w rzeczywistości RDNA 3 i choć nie jest to dokładnie to samo, co AMD zastosowało w kartach graficznych z serii Radeon RX 7000 do komputerów stacjonarnych, ma wiele wspólnego z tą architekturą GPU. Dzięki szybszemu taktowaniu układu graficznego i znacznie większej przepustowości pamięci powinniśmy zauważyć otrzymać poprawę wydajności we wszystkich obszarach, szczególnie w przypadku gier wymagających większej liczby klatek na sekundę, gdzie wskazane jest minimum 60 klatek na sekundę lub nawet 120 klatek na sekundę. Dzięki naklejkom „PS5 Pro” na opakowaniach gier i informującym o wsparciu nowej konsoli, będziemy mieli pewność, że dany tytuł będzie działać  w zadanej rozdzielczości (1080p, 1440p, 4K) przy 60 klatkach na sekundę.

 

Co więcej, skalowanie wspomagane przez sztuczną inteligencję i efekty śledzenia promieni również skorzystają na mocniejszym GPU w PS5 Pro. Według wcześniejszych plotek AMD umieściło NPU (jednostkę przetwarzania neuronowego) w PS5 Pro, ale MLID nie może jeszcze potwierdzić niczego związanego z procesorem neuronowym w tej konsoli, choć nie wyklucza tego. 

Sam SoC PlayStation 5 Pro podobno został ukończony około rok temu, ale miał być „odkładany na bok”, podczas gdy Sony namyślało się, czy chce wypuścić ulepszoną konsolę PS5 Pro. Japończycy podobno nie są całkowicie przekonani do PlayStation 5 Pro, ale chip od AMD na nich czeka i spodziewamy się debiutu konsoli w tym roku. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation 5 Pro - nowe przecieki odnośnie specyfikacji konsoli

 0