PlayStation 5 Pro wprowadza nową technologię skalowania obrazu, zwaną PSSR (PlayStation Super Resolution), która, choć jest dopiero na początku swojej drogi, już pokazuje imponujące wyniki w porównaniu z konkurencją. Według najnowszych testów, PSSR przewyższa AMD FSR 3.1 w kilku kluczowych aspektach, choć nadal ustępuje NVIDIA DLSS w niektórych scenariuszach.
Wczesne porównania pokazują przewagę PSSR nad FSR 3.1
Dwa dni temu Digital Foundry opublikowało wideo, w którym porównano trzy technologie skalowania obrazu – PSSR, AMD FSR 3.1 oraz NVIDIA DLSS – na bazie gry Ratchet & Clank: Rift Apart. Chociaż uzyskanie idealnie dopasowanych ustawień wizualnych nie było możliwe ze względu na różnice w implementacji Dynamic Resolution Scaling pomiędzy wersjami PC i konsolową, to wstępne wyniki wyglądają bardzo obiecujące dla technologii Sony.
W porównaniu do FSR 3.1, PSSR oferuje lepsze wygładzanie krawędzi i wyraźniejszy obraz w ruchu, co sprawia, że detale wyglądają bardziej naturalnie.
W porównaniu do FSR 3.1, PSSR oferuje lepsze wygładzanie krawędzi i wyraźniejszy obraz w ruchu, co sprawia, że detale wyglądają bardziej naturalnie. Jeśli zaś chodzi po porównanie z technologią NVIDII, to trzeba pamiętać, że Zieloni mieli ponad sześć lat na ulepszenie swojego upscalera DLSS, podczas gdy dla PSSR jest dopiero na początku, więc sytuacja z pewnością ulegnie poprawie w przyszłości.
DLSS wciąż na prowadzeniu, ale PSSR ma swoje mocne strony
Na razie jednak NVIDIA DLSS radzi sobie lepiej geometrią (mniej aliasingu) i generalnie dostarcza ostrzejszy obraz, ale, co może być zaskakujące, PSSR wykazuje przewagę w pewnych obszarach, zwłaszcza przy zastosowaniu technologii śledzenia promieni (ray tracing). W grze Ratchet & Clank: Rift Apart, technologia PSSR zapewnia lepszą stabilność obrazu z odbiciami w czasie rzeczywistym, co może wynikać z unikalnej implementacji próbkowania opracowanej przez Insomniac Games dla wersji PlayStation.
Na niższych ustawieniach jakości, PSSR również radzi sobie lepiej niż DLSS, skutecznie eliminując artefakty checkerboard, które są wyraźnie widoczne w technologii NVIDIA.
Czekamy na premierę i bardziej wymagające testy
Mimo że PSSR radzi sobie bardzo dobrze w grze Ratchet & Clank: Rift Apart, która posiada wysoką rozdzielczość wewnętrzną, prawdziwym testem dla nowej technologii Sony będą gry o niższych rozdzielczościach. Przykładem może być Alan Wake 2, gdzie rozdzielczość wewnętrzna na PlayStation 5 wynosi 864p. To właśnie w takich przypadkach zobaczymy, jak dobrze PSSR poradzi sobie z poprawą jakości obrazu.
Na szczęście, nie będziemy musieli długo czekać, aby przekonać się, jak PlayStation 5 Pro i jej technologia PSSR radzą sobie w wielu innych grach. Premiera konsoli na całym świecie odbędzie się już 7 listopada.
Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation 5 Pro: Nowy upscaler PSSR wypada lepiej od AMD FSR 3.1