Jak przekonuje Digital Foundry, w teorii 45% wydajniejszy układ graficzny konsoli PlayStation 5 Pro powinien wystarczyć do naprawienia problemów w grach, w których agresywnie wykorzystuje się dynamiczne skalowanie rozdzielczości.
Eksperci technologiczni z Digital Foundry omówili niedawno specyfikację nieujawnionego jeszcze PlayStation 5 Pro, analizując, co PlayStation Spectral Super Rozdzielczość i tryb Ultra Boost mogą wnieść w przypadku tej konsoli i które gry mogą najbardziej zyskać na ulepszeniach pierwszego dnia bez żadnego wkładu ze strony programistów.
Eksperci technologiczni z Digital Foundry przekonują, że znacznie wydajniejsze GPU w PS5 PRo może rozwiązać wiele problemów bazowego PS5.
Wśród tytułów, które powinny zyskać najwięcej, znajdują się produkcje agresywnie korzystające z AMD FSR 2, takie jak Star Wars Jedi Survivor i Avatar Frontiers of Pandora, Final Fantasy VII Rebirth i Final Fantasy XVI, te, które w trybie wydajności wyglądają naprawdę nieostro, jak Immortals of Aveum oraz każda gra z trybem VRR, na przykład większość tytułów wydawanych przez Sony, takich jak God of War Ragnarok, Spider-Man 2, Ratchet and Clank: Rift Apart, The Last of Us: Part I i The Last of firmy Naughty Dog Us Part II Remastered i inne. Gry, które nie korzystają z dynamicznego skalowania rozdzielczości i działają już w stałych 30 lub 60 klatkach na sekundę, nie odnotują żadnej poprawy w porównaniu z trybem PSSR i Ultra Boost i prawdopodobnie będą wymagać dedykowanej łatki do PlayStation 5 Pro, aby skorzystać z zwiększonej mocy konsoli.
Choć nadal niewiele wiemy na temat układu graficznego PlayStation 5 Pro, Digital Foundry uważa za prawdopodobne, że nominalny wzrost wydajności procesora graficznego o 45% w porównaniu z modelem podstawowym powinien potencjalnie wystarczyć, aby rozwiązać wszystkie problemy występujące w scenariuszach, gdzie ograniczenie stanowi GPU, co prowadzić do agresywnego stosowania dynamicznego skalowania rozdzielczości. Wiele obecnych gier na PlayStation 5 tak robi, szczególnie w trybie wydajności, więc konsola w wersji Pro prawdopodobnie zapewni lepsze wrażenia we wszystkich obszarach, co pokazuje, że taki sprzęt ma po prostu sens.
PlayStation 5 Pro nie zostało jeszcze oficjalnie zaprezentowane. Ponieważ plotki mówią o premierze konsoli przed końcem roku, raczej nie będziemy już zbyt długo czekać na jej ujawnienie.
Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation 5 Pro - wyraźnie wydajniejsze GPU rozwiąże problemy PS5