W sieci zaczyna pojawiać się coraz więcej przecieków na temat next-genowych konsol, a najnowsze z nich sugerują, że Sony planuje wydać nie jedną, a dwie platformy w ramach rodziny PlayStation 6. Według doniesień od Moore’s Law is Dead firma pracuje nad dwoma układami APU opartymi na architekturze AMD, którym nadano kosmiczne kryptonimy: Orion i Canis.
Według plotek, Orion stanowić ma prawdziwe next-genowy układ APU, który napędzać będzie stacjonarną konsolę PlayStation 6. Z kolei Canis to całkowicie nowa propozycja, która stanowić ma serce przenośnej konsoli Sony. Handheld PS6 może pełnić podwójną rolę, czyli kieszonkowej konsoli do gier oraz tańszej alternatywy dla domowej konsoli. Dzięki temu Sony może trafić do szerszej grupy odbiorców, w tym osób nadal korzystających z PS4, które wahają się przed zakupem droższego sprzętu nowej generacji.
Warto też zauważyć, że Sony zerwało z tradycją szekspirowskich kryptonimów, jakie stosowano przy rozwoju PlayStation 5. Tym razem postawiono na nomenklaturę astronomiczną (Orion i Canis).
Najnowsze plotki sugerują, że Sony planuje wydać nie jedną, a dwie platformy w ramach rodziny PlayStation 6.

Handheld z trzema generacjami gier
Nowy przenośny system Sony ma zaoferować coś, czego wcześniej brakowało w konsolach PlayStation (przynajmniej od czasów pierwszej edycji PS3), czyli pełną kompatybilność wsteczną z trzema generacjami konsol. Gracze będą mogli uruchamiać tytuły z PS4, PS5 i PS6, wybierając rozdzielczość 1080p lub 720p, w zależności od potrzeb.
Co ciekawe, zapowiedzi te zbiegają się z niedawnym wprowadzeniem przez Sony funkcji dynamicznego oszczędzania energii w PlayStation 5, co może wskazywać, że firma przygotowuje grunt pod bardziej mobilne i energooszczędne rozwiązania.
Jednolita architektura ułatwi życie twórcom gier
Sony planuje zastosować wspólny projekt CPU i GPU w obu układach APU, co oznacza łatwiejszy proces tworzenia i przenoszenia gier między obiema konsolami. Taki krok może nie tylko obniżyć koszty produkcji, ale przede wszystkim ułatwić życie deweloperów, którzy nie będą musieli tworzyć osobnych wersji tytułów dla różnych urządzeń.
Na szczegółowe informacje dotyczące specyfikacji technicznych oraz cen PS6 będziemy musieli jeszcze poczekać, zapewne do przyszłego roku, więc na razie radzimy podchodzić do tych przecieków z pewnym dystansem.

Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation 6 z kosmicznym APU od AMD pod maską