PlayStation 6 ma mieć 24 GB RAM, AI i ray tracing na nowym poziomie

PlayStation 6 ma mieć 24 GB RAM, AI i ray tracing na nowym poziomie

Powoli zaczyna docierać do nas co raz więcej przecieków na temat PlayStation 6, które ma stanowić kolejny skok generacyjny nie tylko dla konsolowych graczy, ale całej gamingowej branży. Tym razem w sicie pojawiają się pogłoski o większej ilości pamięci RAM niż w PS5 (16 GB), choć eksperci technologiczni z Digital Foundry studzą przesadny optymizm w tym aspekcie, gdyż pojawiają się nawet głosy o podwojeniu pojemności pamięci operacyjnej. 

W swoim cotygodniowym podcaście eksperci Digital Foundry odpowiedzieli na pytanie o oczekiwaną specyfikację pamięciową nadchodzących konsol. Ich zdaniem 24 GB RAM w PlayStation 6 to najbardziej prawdopodobna opcja i wystarczająca, by umożliwić bardziej zaawansowany ray tracing, obsługę sztucznej inteligencji (maszynowe oczenie) i poprawę jakości tekstur oraz assetów graficznych.

Co ciekawe, nie chodzi tu wyłącznie o wydajność. Wysoka cena pamięci DRAM na rynku pozostaje istotnym czynnikiem ograniczającym. Sony, znane ze skrupulatnego zarządzania kosztami, nie zdecyduje się najprawdopodobniej na drastyczny skok, który mógłby przełożyć się na wyższą cenę końcową konsoli.

24 GB RAM w PlayStation 6 to najbardziej prawdopodobna opcja

Wspólna architektura z PlayStation Handheld? 

Plotki o przenośnej wersji PlayStation 6, roboczo nazywanej „PS6 Handheld”, zyskują na sile. Urządzenie miałoby oferować 16 GB RAM i pełną wsteczną kompatybilność z grami z PS5, a nawet wcześniejszych generacji. Jeśli obie konsole mają dzielić architekturę, to 24 GB w wersji stacjonarnej wydaje się logicznym krokiem, pozwalającym deweloperom łatwo skalować gry między wersjami.

Według Digital Foundry, taka decyzja mogłaby ułatwić proces tworzenia gier i zwiększyć spójność ekosystemu Sony.

Xbox może pójść zupełnie inną drogą

W przypadku kolejnej generacji Xboxa, przewidywania są znacznie trudniejsze. Microsoft może porzucić tradycyjny model konsoli i postawić na coś bardziej zbliżonego do „komputera w pudełku”. Firma już wcześniej prowadziła wewnętrzne badania nad takim rozwiązaniem, choć wtedy rosnące koszty okazały się zbyt dużą przeszkodą.

Jednak w dobie rosnącej popularności gotowych gamingowych PC i preinstalowanych systemów gotowych do gry, Microsoft mógłby wypełnić lukę między konsolami a komputerami, oferując wydajniejszy sprzęt niż Sony, kosztem jednak wyższej ceny.

Czy zobaczymy PS6 i handhelda równocześnie?

Wszystkie znaki wskazują na to, że Sony planuje premierę PS6 w najbliższych dwóch latach. To, co może okazać się największą niespodzianką, to jednoczesna prezentacja wersji przenośnej, która byłaby mocniejsza od Xboxa Series S i potrafiłaby natywnie uruchamiać gry z PS5.

Jeśli plotki się potwierdzą, Sony może zaprezentować nie jedną, ale dwie konsole nowej generacji.

Nie pozostało więc nam nic innego, jak uzbroić się w cierpliwość w oczekiwaniu na kolejne przecieki i oficjalne zapowiedzi ze strony Sony. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation 6 ma mieć 24 GB RAM, AI i ray tracing na nowym poziomie

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł