Do Internetu trafił szereg dokumentów przedstawiających szczegóły techniczne konsoli PlayStation Neo, czyli odświeżonego wariantu PlayStation 4 z mocniejszymi komponentami. Dzięki udostępnionym materiałom możemy zapoznać się ze specyfikacją techniczną nadchodzącego sprzętu, a także podejściem producenta do kwestii tworzenia gier, które wkrótce będą musiały być kompatybilne z obydwiema wersjami sprzętu. Wiadomo, że Neo będzie zauważalnie mocniejsze od klasycznej peesczwórki, ale niemal na pewno nie dogoni zapowiedzianego niedawno Xboksa Scorpio.
PlayStation Neo otrzyma podkręcony procesor i szybszą pamięć, a ponadto układ graficzny z dwukrotnie większą liczbą bloków CU. Parametry sugerują Radeona RX 480.
Rolę centralnej jednostki obliczeniowej Sony zamierza powierzyć układowi Jaguar z ośmioma fizycznymi rdzeniami. Identyczną jednostkę znajdziemy w obecnym wydaniu PS4. Tyle tylko, że taktowanie zamiast 1,6 GHz, wyniesie 2,1 GHz, co ponoć przekłada się na 30-procentowy wzrost wydajności. Zmianie ulegnie także taktowanie współdzielonej pamięci GDDR5, pozwalając na zwiększenie przepustowości ze 176 GB/s do 218 GB/s. Ostatnia przedstawiona modyfikacja sprzętowa dotyczy oczywiście karty graficznej. I tak zamiast układu z 18 blokami CU pracującego z częstotliwością 800 MHz, wewnątrz znajdzie się dwukrotnie większa struktura o taktowaniu równym 911 MHz. Dokładnie 36 bloków CU posiada świeżo wydany Radeon RX 480. Czyżby PlayStation Neo miało otrzymać właśnie ten akcelerator?
Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami, tytuły wydane w ostatnim kwartale bieżącego roku będą już posiadać dwa tryby pracy: Basic Mode oraz Neo Mode. Pierwszy tryb pozwoli na rozgrywkę z użyciem tradycyjnej wersji PlayStation 4, a drugi przeznaczono na potrzeby Neo. Japończycy nie narzucają twórcom konkretnej rozdzielczości. Gry na nowej konsoli działać będą w 1080p bądź 4K, jednak nie muszą być to rozdzielczości natywne, a jedynie efekt pracy wbudowanego skalera. Wzmocniona konsola nie otrzyma ani produkcji na wyłączność, ani ekskluzywnej zawartości dodatkowej. Wszystkie tytuły muszą działać na obydwu platformach, umożliwiając jednocześnie przenoszenie zapisów stanu gry.
Na zaprezentowanych slajdach brakuje niestety daty premiery sprzętu. W kuluarach mówi się jednak o wspólnym debiucie Neo z goglami VR, a to oznacza, że konsola może zawitać do sklepów w październiku. Tym niemniej nikt oficjalnie nie potwierdził tej daty.
Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation Neo - Wielki wyciek danych technicznych