Sony poinformowało, że oczekuje rekordowego dochodu operacyjnego w bieżącym roku obrotowym, częściowo dzięki wysokiej sprzedaży gier na PlayStation oraz usługi subskrypcyjnej PS Plus.
Znamy najnowsze wyniki PlayStation 5
W raporcie finansowym obejmującym trzy miesiące zakończone 30 września 2024 r. Sony poinformowało, że sprzedaż wygenerowana przez dział Game and Network Services wzrosła o 12% rok do roku, do około 7 miliardów dolarów. Firma przyznała, iż było to spowodowane głównie wzrostem sprzedaży gier innych wydawców. Wspomniało konkretnie o „nowym tytule sportowym”, prawdopodobnie EA Sports FC 25, i „produkcji RPG z Chin”, czyli najpewniej chodzi o Black Myth: Wukong.
Sony dostarczyło około 3,8 mln konsol PlayStation 5 w okresie trzech miesięcy – o 29% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – co daje łącznie 65,5 mln sztuk.
Dochód operacyjny wyniósł około 900 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 184% i jest nowym rekordem dla tego segmentu w drugim kwartale. W rezultacie korporacja podniosła prognozę przychodów ze sprzedaży o 4% na bieżący rok obrotowy, który kończy się w kwietniu 2025 r.
Sony dostarczyło około 3,8 mln konsol PlayStation 5 w okresie trzech miesięcy – o 29% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – co daje łącznie 65,5 mln sztuk.
Oznacza to, że PlayStation 5 jest o kilka milionów sztuk w tyle za PS4 w tym samym okresie swojej żywotności (67,5 milionów egzemplarzy).
Przychody Sony z usług sieciowych – obejmujące PS Plus i przychody z reklam – wzrosły o 18% rok do roku, co według Sony wynikało głównie z przejścia na wyższe poziomy usług i podwyżek cen.
Miesięczna liczba aktywnych użytkowników na wszystkich platformach we wrześniu wzrosła o 8% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, co jest ósmym z rzędu kwartałem wzrostu. Całkowity czas gry wzrósł również o 14% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.
Plany na przyszłość
Jeżeli chodzi o plany na przyszłość Sony zamierza... połączyć tytuły single player z grami usługami. "Chcemy budować optymalne portfolio gier w obecnym okresie planu średniego, który łączy gry dla jednego gracza będące naszą siłą i które mają większą przewidywalność stania się hitami ze względu na naszą sprawdzoną własność intelektualną, z grami usługami, które dążą do wzrostu, jednocześnie podejmując pewne ryzyko po premierze".
Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation 5 idzie jak burza. Marka notuje imponujące wzrosty