Sony podobno pracuje nad modelami postaci w grach wyposażonymi w sztuczną inteligencję, dzięki której będą w stanie wchodzić w interakcję z graczem i odpowiadać na jego pytania.
Wideo, które widział serwis The Verge zanim zostało usunięte z YouTube, pokazuje Aloy z serii Horizon zdolną do odpowiadania na pytania za pomocą syntezowanego głosu oraz animacji twarzy. Wszystko to oczywiście bazuje na AI. Technologię tę zaprezentował Sharwin Raghoebardajal, dyrektor ds. inżynierii oprogramowania w SIE, demonstrując jej działanie zarówno w środowisku testowym, jak i w trakcie rozgrywki w Horizon Forbidden West.
Sony testuje nowe narzędzie na PlayStation
Zaawansowany system korzysta z OpenAI Whisper do zamiany mowy na tekst oraz z GPT-4 i Llama 3 do prowadzenia rozmów. Dodatkowo, Sony wykorzystuje własną technologię Emotional Voice Synthesis oraz system Mockingbird, który odpowiada za synchronizację głosu z animacją twarzy.

Choć ten model Aloy oparty na sztucznej inteligencji powstał głównie do celów wewnętrznych, istnieje duża szansa, że w przyszłości podobne rozwiązania trafią do konsol. Część technologii może działać natywnie na PlayStation 5 bez dużego obciążenia systemu, co sprawia, że jej implementacja w grach staje się coraz bardziej realna.
Sony nie jest jedyną firmą inwestującą w sztuczną inteligencję w branży konsol. W zeszłym tygodniu Microsoft zaprezentował model Muse AI, który potrafi generować fragmenty rozgrywki, co ma pomóc deweloperom – szczególnie na wczesnych etapach produkcji.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Przełom dla graczy dzięki Sony i AI. Będą mogli... rozmawiać z postaciami