Plotka: PlayStation 5 bez sprzętowego wspomagania ray tracingu od AMD?

Plotka: PlayStation 5 bez sprzętowego wspomagania ray tracingu od AMD?

PlayStation 5, podobnie jak Xbox One Series X, będzie korzystać z technologii AMD, ale wygląda na to, że sprzętowe rozwiązanie do ray tracingu w PS5 nie będzie pochodzić od AMD. Komachi Ensaka, znane źródło wielu potwierdzonych przecieków, niedawno opublikował kilka nowych odkryć dla chipów o kryptonimie Sparkman, Arden, Oberon i Ariel. Pierwsze dwa są podobno związane z Xbox Series X, podczas gdy te ostatnie są pochodzą z PlayStation 5. Nowe odkrycia są bardzo interesujące, ponieważ Sparkman i Arden wspominają o śledzeniu promieni i cieniowaniu o zmiennej częstotliwości, podczas gdy Oberon i Ariel nie mają takich możliwości. Jeśli rzeczywiście układy te są związane z konsolą PlayStation 5, oznacza to, że Sony nie będzie używać technologii AMD do śledzenia promieni i cieniowania o zmiennej częstotliwości.

PlayStation 5 bez sprzętowej obsługi śledzenia promieni? 

Zarówno PlayStation 5, jak i Xbox Series X nie zostały oficjalnie zaprezentowane i wciąż jest wiele niewiadomych jeśli chodzi o specyfikację, jednak mówi się, że są one bardzo zbliżone pod względem wydajności. W ostatnich przeciekach ujawniano, że konsola Sony wysuwa się na prowadzenie w testach, jednak różnice mają się zatrzeć w momencie premiery. Specyfikacje konsoli są prawdopodobnie w tym momencie sfinalizowane, więc ciekawie będzie sprawdzić, czy różnica w wydajności faktycznie zostanie zmniejszona i czy będzie to zasługa oprogramowania. Zastanawiające jest również, jak Sony rozwiąże problem śledzenia promieni.

"W tej chwili wydajność gier jest lepsza na PS5. Myślę, że dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że sprzęt i oprogramowanie do tworzenia PS5 są w bardziej zaawansowanym stanie. W pełni oczekuję, że Scarlett zlikwiduje tę lukę, gdy dostarczą bardziej dopracowane zestawy programistyczne i oprogramowanie. Trzeba pamiętać, że to oprogramowanie, a nie sprzęt, jest tradycyjną dziedziną działania Microsoftu, jest bardzo możliwe, że ostatecznie dostarczą bardziej zaawansowane oprogramowanie programistyczne DirectX, pozwalając na lepsze działanie gier na Scarlett, nawet jeśli sprzęt ma mniejsze możliwości" - spekulują internauci.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Plotka: PlayStation 5 bez sprzętowego wspomagania ray tracingu od AMD?

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł