Podkręcanie Nintendo Switch daje spory skok wydajności w grach

Podkręcanie Nintendo Switch daje spory skok wydajności w grach

Jeśli planujecie zhakować swoje Nintendo Switch, to scena homebrew oferuje naprawdę dużo możliwości i można nawet uruchomić Androida ze wszystkimi aplikacjami i grami stworzonymi na ten system. Co więcej, dzięki modyfikacjom oprogramowania, można uwolnić drzemiącą w konsoli moc i poprawić doznania płynące z natywnych gier na Nintendo Switch, podkręcając procesor NVIDIA Tegra X1 SoC. Ekipa z Digital Foundry właśnie to zrobiła dzięki narzędziu sys-clk zwiększając taktowanie procesora z trybie stacjonarnym z 1020 MHz do aż 1785 MHz, a GPU podkręcono z 768 MHz do 921 MHz.

Osoby posiadające modyfikowane oprogramowanie w swoich konsolach Nintendo Switch mogą pokusić się o zwiększenie taktowania CPU i GPU, uzyskując znaczny wzrost wydajności w niektórych tytułach.

Przeprowadzone następnie testy pokazały znaczny wzrost wydajności w niektórych tytułach . Na przykład Dragon Quest Builders 2 ma szczególnie poważne problemy z poziomami stworzonymi przez użytkowników, ale po podniesieniu zegarów procesora, liczba klatek na sekundę wzrosła o około 40 procent. Mortal Kombat 11 również wiele zyskuje. Gra ma zablokowaną ilość klatek do 60 fps i po podkręceniu zarówno procesora, jak i karty graficznej, praktycznie nie widać spadku klatek na sekundę, co bardzo często zdarza się przy fabrycznych wartościach..

DOOM 3, który niedawno ukazało się na konsoli Nintendo Switch po zaskakującej zapowiedzi na QuakeCon 2019, również działa z 60 fps po podkręceniu. Niestety podkręcenie NVIDIA Tegra X1 nie jest rozwiązaniem wszystkich problemów i nie wpływa na każdą grę. W innych przypadkach, takich jak Saints Row the Third, a nawet The Legend of Zelda: Breath of the Wild , wydajność pozostaje w dużej mierze taka sama z powodu ograniczeń wynikających ze zbyt niskiej przepustowości pamięci, których nie da się w żaden sposób podkręcić. Wzrost temperatury nie jest mocno odczuwalny i zanotowano, że z 60 stopni Celsjusza, wartość ta wzrosła o 4 stopnie przy podkręceniu samego procesora oraz o 7 stopni przy podkręceniu CPU i GPU. Pobór mocy wzrósł z 15-16 W do 19-20 W.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Podkręcanie Nintendo Switch daje spory skok wydajności w grach

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł