To przerażające narzędzie pozwala na wykorzystywanie inteligentnych urządzeń do podsłuchiwania w czasie rzeczywistym. Zebrane informacje mogą być natomiast później wykorzystane przez reklamodawców, aby tworzyć personalizowane reklamy. Narzędzie jest w stanie zbierać oraz analizować dane behawioralne i głosowe z ponad 470 źródeł.
Prezentacja, która wyciekła do sieci zawiera kontrowersyjne informacje na temat narzędzia od Cox Media Group. Jego zadaniem jest pomoc w tworzeniu ukierunkowanych reklam na podstawie nagrań audio zarejestrowanych na inteligentnych urządzeniach domowych. Zgodnie z tym co znalazło się w prezentacji narzędzie ochrzczone jako "Aktywne słuchanie" przetwarza dane głosowe oraz behawioralne co pozwala na zidentyfikowanie odbiorców gotowych do zakupu. Cytując jeden z punktów promujących narzędzie "Inteligentne urządzenia przechwytują dane o zamiarach w czasie rzeczywistym, podsłuchując nasze rozmowy".
Cytując jeden z punktów promujących narzędzie "Inteligentne urządzenia przechwytują dane o zamiarach w czasie rzeczywistym, podsłuchując nasze rozmowy".
Dowiadujemy się również, iż reklamodawcy mogą łączyć dane głosowe z danymi behawioralnymi w celu kierowania reklamy do konsumentów. Do działania Aktywnego słuchania zaprzęgnięto też sztuczną inteligencję. AI jest tutaj wykorzystywana do zbierania informacji oraz ich analizy z ponad 470 źródeł.
Cox Media Group współpracuje z Amazonem, Facebookiem oraz Google
Kolejnym krokiem po ustaleniu odbiorców gotowych do zakupu jest pobranie danych i dopasowanie do produktów oraz usług danej firmy, żeby móc zbudować listę odbiorców. Następnie stworzona lista odbiorców jest przesyłana na platformy reklamowe Cox Media Group celem kierowania reklam cyfrowych. Ostatnim z punktów jest uruchomienie, po czym technologia samodzielnie będzie analizować ruch na stronie i klientów po to by móc na bieżąco kierować reklamy.
Zgodnie z ujawnionymi informacjami Cox Media Group współpracuje z jednymi z największych platform w sieci, czyli Amazonem, Google oraz Facebookiem. Należy jednak zaznaczyć, że nie wiadomo w jakim zakresie odbywa się ta współpraca i czy wymienione platformy korzystają z narzędzia Aktywne słuchanie.
Według portalu Gizmodo rzecznik Meta poinformował ich, że prezentacja wymienia Meta jako ogólnego partnera, jednak nie jako partnera w tym konkretnym programie natomiast Amazon w oświadczeniu stwierdził, że Amazon Ads nigdy nie współpracowało z Cox Media Group w ramach tego programu i ponadto nie zamierza tego robić. Sprawa z pewnością rodzi wiele pytań w tym ile firm postanowiło skorzystać z narzędzia Aktywne słuchanie.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Założyć podsłuch w każdym domu. Bulwersujący pomysł znanej firmy mediowej