W 2016 roku Tesla zademonstrowała szeroko komentowane wideo z pokazem systemu wspomagania kierowcy. Autopilot potrafił zatrzymać się na czerwonym świetle i odjechać, gdy zmieni się na zielone. Według Ashoka Elluswamy'ego, dyrektora Tesli ds. oprogramowania Autopilota, wszystko zostało wyreżyserowane.
Podczas składania zeznań w procesie przeciwko Tesli, Elluswamy powiedział, że intencją filmu nie było „dokładne przedstawienie tego, co było dostępny dla klientów w 2016 roku. Miał pokazać, co można było wbudować w system." Tesla została pozwana w związkuu ze śmiercią Wei „Waltera” Huanga, którego Model X uderzył w barierę na autostradzie, gdy aktywny był autopilot. Omawiane wideo rozpoczyna się jednak od sloganu: „Osoba na miejscu kierowcy jest tam tylko z powodów prawnych. Nic nie robi. Samochód sam jedzie”.
W 2016 roku Tesla reklamowała swoje pojazdy jako autonomiczne i reagujące na sygnalizację świetlną. Pokaz możliwości to była "ustawka", bo samochód nie miał takich możliwości, co przyznał przed sądem dyrektor Tesli ds. oprogramowania Autopilota.
Tesla drives itself (no human input at all) thru urban streets to highway to streets, then finds a parking spot https://t.co/V2T7KGMPBo
— Elon Musk (@elonmusk) October 20, 2016
Klip pokazuje, jak Tesla Model X zatrzymuje się na skrzyżowaniach i przestrzega sygnalizacji świetlnej, mimo że Elluswamy przyznał, że Autopilot w tamtym czasie „nie miał możliwości obsługi sygnalizacji świetlnej”. Powiedział również, że demo było „specyficzne dla określonej z góry trasy” i nie wykorzystywało danych z kamer i czujników pojazdu. „Wykorzystywał dodatkowe wstępnie zmapowane informacje do kierowania” – powiedział. Film powstał przy użyciu mapowania 3D na z góry określonej trasie z domu w Menlo Park w Kalifornii do Palo Alto.
Elluswamy powiedział, że kierowcy interweniowali, aby przejąć kontrolę podczas jazd testowych, a kiedy próbowali zademonstrować zdolność samoczynnego parkowania samochodu, uderzył on w ogrodzenie na parkingu Tesli. Elluswamy powiedział, że wideo zostało zrobione po tym, jak szef Tesli, Elon Musk, poprosił zespół Autopilota o zaprojektowanie „demonstracji możliwości systemu”. Musk później promował wideo w tweecie, chwaląc się, że „Tesla jedzie sama..." Andrew McDevitt, który reprezentuje żonę Huanga, powiedział Reuterowi , że wideo było „oczywiście wprowadzające w błąd”. Producent samochodów powiedział, że Huang był odpowiedzialny za wypadek, ponieważ trzymał ręce z dala od kierownicy, pomimo wielokrotnych ostrzeżeń pojazdu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Pokaz autopilota Tesli z 2016 roku był wyreżyserowany