Empiriusz rozszerza dostęp do immersyjnych narzędzi do nauki chemii, geometrii oraz anatomii. Wirtualna rzeczywistość coraz częściej wkracza do naszego życia, nie tylko jako narzędzie do rozrywki i gier, ale także jako narzędzie edukacyjne. Dwa lata po premierze pierwszej wersji Empiriusza, pierwszego wirtualnego laboratorium dla szkół, wydawnictwo edukacyjne Nowa Era i zaprezentowało Empiriusza 2.0 z wykorzystaniem zestawów VR HTC VIVE Focus 3.
Empiriusz 2.0 to zaawansowany system edukacyjny oparty na technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), przeznaczony do nauczania przedmiotów ścisłych, takich jak chemia, matematyka, biologia, w szkołach podstawowych i średnich. Dzięki Empiriuszowi 2.0 uczniowie mogą przenieść się do interaktywnego, trójwymiarowego, nadzorowanego przez nauczyciela środowiska, które pozwala im bezpośrednio doświadczać i poznawać różne zjawiska i procesy.
Empiriusz 2.0 to zaawansowany system edukacyjny oparty na technologii wirtualnej rzeczywistości (VR), przeznaczony do nauczania przedmiotów ścisłych, takich jak chemia, matematyka, biologia, w szkołach podstawowych i średnich.
Zasada działania jest prosta. Nauczyciel, korzystając z platformy VR - HTC VIVE Focus 3, wybiera odpowiednią aplikację edukacyjną. Treści aplikacji są w pełni zgodne z aktualną podstawą programową, co zapewnia spójność i ciągłość edukacyjną.
Ponadto każda z nich jest wspierana przez ramy metodyczne, w skład których wchodzą gotowe pomysły na lekcje, arkusze ćwiczeń i dodatkowe materiały dydaktyczne. Dzięki temu nauczyciel może nie tylko przeprowadzić angażującą lekcję, ale także łatwo zintegrować treści VR z tradycyjnymi metodami nauczania, wzbogacając proces nauki i czyniąc go bardziej efektywnym.
Badania Lifeliqe.com, które objęły ponad 309 uczniów, pokazują, że nauka w VR przynosi doskonałe rezultaty. 86% uczniów poprawiło swoje wyniki w testach, 97% uczniów wykazało większe zainteresowanie zajęciami, 98% uczestników lepiej zrozumiało trudne tematy, a 97% z niecierpliwością czekało na kolejne lekcje.
Uczniowie, zakładając bezprzewodowe gogle VR HTC VIVE Focus 3, wkraczają w całkowicie immersyjny świat wirtualnej rzeczywistości. Dzięki zaawansowanej technologii VR przenoszą się do wirtualnego laboratorium, warsztatu lub innego interaktywnego środowiska edukacyjnego, które zostało stworzone z myślą o maksymalnym zaangażowaniu i efektywności uczenia się. Dzięki kontrolerom VR mogą swobodnie poruszać się po przestrzeni, manipulować obiektami i wykonywać eksperymenty, które byłyby niemożliwe lub trudne do zrealizowania w tradycyjnej klasie.
Środowisko wirtualne pozwala uczniom na bezpośrednią interakcję z materiałem dydaktycznym. Na przykład mogą przeprowadzać eksperymenty chemiczne, jak w prawdziwym laboratorium, i obserwować zachodzące reakcje, rozkładać figury geometryczne na siatki, określać kąty, a nawet „wejść” do ludzkiego ciała, aby zobaczyć jego układy i organy od środka. Ta forma nauki pozwala na najlepsze zrozumienie i zapamiętanie materiału, ponieważ uczniowie uczą się poprzez doświadczenie – i przy niższych kosztach dla szkół.
VIVE Focus 3 to samodzielny zestaw VR przeznaczony do nauki i biznesu. Oferuje rozdzielczość 5K (2448 x 2448 pikseli na oko), szerokiemu polu widzenia 120° i płynnej częstotliwości odświeżania 90 Hz. Zestaw VR jest niezwykle wygodny dzięki ergonomicznej konstrukcji z równomiernym rozłożeniem ciężaru, co pozwala na długie sesje użytkowania bez dyskomfortu. Posiada również wymienne, odporne na wilgoć poduszki, które są łatwe do utrzymania w czystości, idealne do użytku w klasie z wieloma uczniami.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Ponad 1100 szkół w Polsce prowadzi już lekcje w wirtualnej rzeczywistości