Firma analityczna Canalys opublikowała najnowszy raport na temat rynku komputerowego w trzecim kwartale 2020 roku. Wydawałoby się, że ten rok nie będzie najlepszy dla producentów PC-tów i tabletów, w końcu koronawirus doprowadził do kryzysu tak społecznego, jak i gospodarczego. A jednak, pomimo panującej pandemii sytuacja w segmencie komputerowym nie jest tak zła, jak można było sądzić. W wielu kategoriach zanotowano znaczące wzrosty, jak chociażby w przypadku Chromebooków, które w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym sprzedały się aż o 122 procent lepiej, co przełożyło się na 9,4 mln zakupionych egzemplarzy. Z kolei tablety oraz laptopy zanotowały 88-procentowy wzrost, co dało im drugie miejsce pod względem najlepiej sprzedających się urządzeń w segmencie komputerowym. A które firmy radziły sobie w tym czasie najlepiej?
Trzeci kwartał 2020 roku nie był zły dla segmentu komputerów – wynika z raportu firmy Canalys.
W trzecim kwartale 2020 roku najwięcej urządzeń, a pod tą kategorią zaliczamy zarówno komputery stacjonarne, przenośne, Chromebooki, jak i tablety, sprzedała firma Lenovo. W ciągu trzech miesięcy na całym świecie sprzedało się w sumie 23,5 mln egzemplarzy ich sprzętów. Niewiele gorzej poradziło sobie Apple, które – z wynikiem 22,1 mln urządzeń – zajęło drugiej miejsce. W czołowej piątce znalazło się jeszcze miejsce dla takich firm, jak: HP, Dell oraz Samsung. W sumie w trzecim kwartale tego roku sprzedano 124,5 mln urządzeń komputerowych, co daje 23-procentowy wzrost rok do roku. To pokazuje, że rynek ma się dużo lepiej, niż można by się spodziewać, biorąc pod uwagę wciąż panująca pandemię COVID-19. Jedynym niepokojącym wskaźnikiem jest spadająca sprzedaż desktopów. Ten rynek skurczył się o około 32 procent.
Jeśli chodzi o poszczególne rodzaje urządzeń, to w przypadku Chromebooków liderem jest HP, które w ciągu kwartału sprzedało aż 3,2 mln urządzeń, co stanowi aż 33 procent całego rynku. Z kolei w przypadku tabletów najlepiej radzi sobie Apple. W ciągu trzech miesięcy kupiliśmy w sumie 15,2 mln iPadów, co przełożyło się na 47-procentową poprawę w ujęciu rocznym. Jak to możliwe, że pomimo panującej pandemii wyniki są tak dobre? Odpowiedź jest bardzo prosta – zdalne nauczanie i zdalna praca. W obliczu siedzenia w domu wiele osób stanęło przed koniecznością zakupu nowego sprzętu komputerowego – laptopów, komputerów stacjonarnych i tabletów. Między innymi dlatego kryzys gospodarczy nie odbił się tak bardzo na rynku komputerowym.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Pomimo kryzysu rynek komputerowy ma się dobrze. Lenovo i Apple liderami