Hyundai ogłosił akcję serwisową obejmującą ponad 145 000 pojazdów elektrycznych, w tym modele z linii IONIQ i Genesis EV. Problemem jest wada w zintegrowanym układzie sterowania ładowaniem pojazdu (ICCU), która może prowadzić do uszkodzenia akumulatora i przerwania ładowania z powodu usterki elektrycznej.
Potencjalne zagrożenie dla użytkowników samochodów Hyundai
Jak informuje producent, problem z ICCU może zwiększać ryzyko wypadku, szczególnie w przypadku całkowitego rozładowania akumulatora, które może skutkować zatrzymaniem pojazdu podczas jazdy. W sytuacji awarii ICCU pojazd automatycznie przechodzi w tryb „fail-safe”. Oznacza to, że jego prędkość stopniowo spada w ciągu 20-40 minut, podczas gdy kierowca otrzymuje ostrzeżenia o problemie.
Hyundai poinformował, że problem z instalacją elektryczną może „zwiększyć ryzyko wypadku”, jeśli akumulator pojazdu ulegnie rozładowaniu.
Akcja obejmuje popularne modele, takie jak:
- Ioniq 5 (2022–2024)
- Ioniq 6 (2023–2025)
- Genesis GV60 (2023–2025)
- Genesis GV70 Electrified (2023–2025)
- Genesis G80 Electrified (2023–2024)
Akcja serwisowa dotyczy również submarki Hyundaia, Kia, gdzie podobne problemy wykryto w około 62 000 pojazdach, w tym modelach EV6 (2022–2024).
Wszyscy właściciele pojazdów otrzymają powiadomienia listowne 17 stycznia 2025 roku. Hyundai zapewnia, że naprawy będą bezpłatne i obejmą:
- Inspekcję ICCU i wymianę uszkodzonych komponentów, w tym bezpiecznika.
- Aktualizację oprogramowania ICCU.
Choć obecna akcja jest jedną z większych w 2024 roku, ustępuje innym głośnym przypadkom. W lipcu Tesla musiała serwisować ponad 1,8 miliona pojazdów z powodu problemu z oprogramowaniem, które uniemożliwiało wykrycie otwartej maski - choć w tym przypadku wystarczyła aktualizacja OTA. Podobne problemy dotknęły także Volvo, które w czerwcu ogłosiło wycofanie modelu EX30 z powodu awarii wyświetlacza deski rozdzielczej, który powodował przejście urządzenia w tryb testowy i zaprzestanie wyświetlania ważnych informacji.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Ponad 200 000 samochodów KIA i Hyundai wezwanych na serwis. Poważne ryzyko wypadku