Ponad 200 000 samochodów KIA i Hyundai wezwanych na serwis. Poważne ryzyko wypadku

Ponad 200 000 samochodów KIA i Hyundai wezwanych na serwis. Poważne ryzyko wypadku

Hyundai ogłosił akcję serwisową obejmującą ponad 145 000 pojazdów elektrycznych, w tym modele z linii IONIQ i Genesis EV. Problemem jest wada w zintegrowanym układzie sterowania ładowaniem pojazdu (ICCU), która może prowadzić do uszkodzenia akumulatora i przerwania ładowania z powodu usterki elektrycznej. 

Potencjalne zagrożenie dla użytkowników samochodów Hyundai

Jak informuje producent, problem z ICCU może zwiększać ryzyko wypadku, szczególnie w przypadku całkowitego rozładowania akumulatora, które może skutkować zatrzymaniem pojazdu podczas jazdy. W sytuacji awarii ICCU pojazd automatycznie przechodzi w tryb „fail-safe”. Oznacza to, że jego prędkość stopniowo spada w ciągu 20-40 minut, podczas gdy kierowca otrzymuje ostrzeżenia o problemie.

Hyundai poinformował, że problem z instalacją elektryczną może „zwiększyć ryzyko wypadku”, jeśli akumulator pojazdu ulegnie rozładowaniu.

Akcja obejmuje popularne modele, takie jak:

  • Ioniq 5 (2022–2024)
  • Ioniq 6 (2023–2025)
  • Genesis GV60 (2023–2025)
  • Genesis GV70 Electrified (2023–2025)
  • Genesis G80 Electrified (2023–2024)

Akcja serwisowa dotyczy również submarki Hyundaia, Kia, gdzie podobne problemy wykryto w około 62 000 pojazdach, w tym modelach EV6 (2022–2024).

Wszyscy właściciele pojazdów otrzymają powiadomienia listowne 17 stycznia 2025 roku. Hyundai zapewnia, że naprawy będą bezpłatne i obejmą:

  • Inspekcję ICCU i wymianę uszkodzonych komponentów, w tym bezpiecznika.
  • Aktualizację oprogramowania ICCU.

Choć obecna akcja jest jedną z większych w 2024 roku, ustępuje innym głośnym przypadkom. W lipcu Tesla musiała serwisować ponad 1,8 miliona pojazdów z powodu problemu z oprogramowaniem, które uniemożliwiało wykrycie otwartej maski - choć w tym przypadku wystarczyła aktualizacja OTA. Podobne problemy dotknęły także Volvo, które w czerwcu ogłosiło wycofanie modelu EX30 z powodu awarii wyświetlacza deski rozdzielczej, który powodował przejście urządzenia w tryb testowy i zaprzestanie wyświetlania ważnych informacji. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ponad 200 000 samochodów KIA i Hyundai wezwanych na serwis. Poważne ryzyko wypadku

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł