Ponad połowa pracowników branży technologicznej uważa sztuczną inteligencję za przereklamowaną

Ponad połowa pracowników branży technologicznej uważa sztuczną inteligencję za przereklamowaną

Niewiele technologii tak gwałtownie zyskało popularność jak generatywna sztuczna inteligencja. Ale nawet pomimo zainwestowania miliardów dolarów w branżę i narzędzi takich jak ChatGPT, które przyciągają ponad 100 milionów użytkowników tygodniowo, pojawiają się pytania, czy ten szum jest uzasadniony. 

Nowe badania

Według nowego badania ponad połowa osób pracujących w branży technologicznej uważa, że ​​sztuczna inteligencja jest przereklamowana. Retool, platforma programistyczna dla oprogramowania biznesowego, opublikowała niedawno wyniki ankiety dotyczącej stanu sztucznej inteligencji. Wzięło w niej udział ponad 1500 osób, wszystkie z branży technologicznej: inżynierowie oprogramowania, liderzy biznesowi, kadra kierownicza, specjaliści od produktu, projektanci itp.

Według nowego badania ponad połowa osób pracujących w branży technologicznej uważa, że ​​sztuczna inteligencja jest przereklamowana.

Sztuczna inteligencja może stanowić „pilniejsze” zagrożenie dla ludzkości niż zmiana klimatu

Pierwszym i najważniejszym pytaniem zadanym w ankiecie było to, jak sprawiedliwie oceniana jest sztuczna inteligencja. Nieco ponad 23% uważa, że ​​została ona oceniona sprawiedliwie, a jedna czwarta respondentów była prawdopodobnie fanami tej technologii, twierdząc, że jest ona niedoceniana. Jednak 51,6% osób uznało, że AI jest przereklamowane.

Inne podejście kierownictwa i pracowników niższego szczebla

Raczej trudno uznać za zaskoczenie, że kierownictwo wyższego szczebla, które często postrzega generatywną sztuczną inteligencję jako sposób na obniżenie kosztów poprzez zastępowanie pracowników, miało najbardziej przychylne zdanie, podczas gdy pracownicy niższego szczebla, którzy faktycznie muszą korzystać z generatywnej sztucznej inteligencji po jej wdrożeniu w swoich firmach czy miejscach pracy (zakładając, że ich nie zastąpiono), w większości uważają, że technologia ta jest przereklamowana.

Część tego sceptycyzmu będzie prawdopodobnie wynikać z czynników opisanych w sekcji „Problemy związane z tworzeniem aplikacji AI”. Niecałe 40% respondentów stwierdziło, że największym problemem jest dokładność odpowiedzi, a następnie bezpieczeństwo danych, tzw. halucynacje i powiązane koszty.

Wśród respondentów, którzy uważają, że sztuczna inteligencja jest przereklamowana, tylko 14,4% stwierdziło, że ich pracodawcy nadmiernie inwestują w tę technologię, co sugeruje, że rozumieją znaczenie i potencjał technologii w miejscu pracy, nawet jeśli nie postrzegają jej jako zmieniającej świat, przynajmniej na tym etapie.

Coraz więcej firm stawia na AI

W innym badaniu 77,1% uczestników stwierdziło, że ich firmy podejmują pewne wysiłki, aby wdrożyć sztuczną inteligencję w miejscu pracy. Co więcej, przeważająca liczba respondentów spodziewa się, że sztuczna inteligencja w ciągu najbliższych pięciu lat zmieni nieco lub znacząco ich miejsca pracy i branżę.

„Rewolucję sztucznej inteligencji omówiliśmy z zapartym tchem, ale dowiedzieliśmy się znacznie mniej na temat przypadków użycia, zwłaszcza w biznesie” – powiedział David Hsu, dyrektor generalny i założyciel Retool. „Przeprowadziliśmy tę ankietę i sporządziliśmy raport, ponieważ nie będzie możliwe prawdziwe wykorzystanie sztucznej inteligencji bez uprzedniego sprawdzenia, w jaki sposób jest wykorzystywana. Z naszych ustaleń jasno wynika, że ​​chociaż sztuczna inteligencja nie zastępuje większości zawodów technicznych, zmienia je – a ludzie korzystają na technologiach, które pomagają im przyspieszyć i wzmocnić pracę”.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ponad połowa pracowników branży technologicznej uważa sztuczną inteligencję za przereklamowaną

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł