Wydadzą 20 mln euro na poprawki Assassin’s Creed: Shadows. Żenująca wpadka podczas pokazu na żywo

Wydadzą 20 mln euro na poprawki Assassin’s Creed: Shadows. Żenująca wpadka podczas pokazu na żywo

Ubisoft, jeden z największych światowych producentów gier, niedawno potwierdził kolejne opóźnienie premiery swojej nadchodzącej gry "Assassin’s Creed Shadows". Nowa data premiery została przesunięta na 20 marca 2025 roku. Firma przyznała, że wydała dodatkowe 20 milionów euro na rozwój gry, aby sprostać oczekiwaniom graczy i zagwarantować nienaganne wrażenia od pierwszego dnia rozgrywki.

Jednak nie tylko opóźnienia i dodatkowe koszty stały się tematem rozmów. Podczas niedawnej transmisji na żywo promującej grę doszło do nieoczekiwanej sytuacji, która wywołała mieszane reakcje społeczności. Podczas wydarzenia zorganizowanego przez Ubisoft News, Chris Watters, prowadzący zespół medialny Ubisoftu, próbował pokazać jedną z popularnych mechanik gry – interakcję z psem. W rozgrywce prowadzący grał postacią o imieniu Naoe. Kiedy próbował pogłaskać psa, bohaterka zamiast tego... po prostu stała bez ruchu.

Watters kilkukrotnie podejmował próbę interakcji z czworonogiem, przesuwając postać i próbując zejść po schodach. Niestety pies również nie zareagował, co szybko zauważyli widzowie. Sytuację próbował ratować dyrektor gry, Charles Benoit. Kluczowy moment transmisji, który szybko obiegł media społecznościowe, został uwieczniony przez NikTek, który udostępnił fragment na platformie X.

Opóźnienia i dodatkowe koszty – co stoi za decyzją Ubisoftu?

Podczas telekonferencji dotyczącej wyników finansowych za pierwszą połowę roku finansowego 2024–2025, dyrektor generalny Ubisoftu Yves Guillemot został zapytany przez inwestorów o dodatkowe koszty i powody opóźnienia. Guillemot wyjaśnił, że decyzja była wynikiem analizy oczekiwań graczy oraz doświadczeń z innego tytułu Ubisoftu – "Star Wars: Outlaws".

„Na podstawie tego, co zobaczyliśmy w Outlaws, musimy upewnić się, że dostarczamy graczom nienaganne wrażenia. Oczywiście, zawsze są jakieś błędy, ale skupiamy się na tym, aby wrażenia od pierwszego dnia były dobrze zoptymalizowane” – powiedział Guillemot.

Dodał również, że dodatkowe 20 milionów euro zostało przeznaczone na utrzymanie zasobów i zespołów deweloperskich w ostatniej fazie dopracowywania gry.

Producent tłumaczy kolejne opóźnienia

W osobnym oświadczeniu producent wykonawczy gry, Marc-Alexis Cote, podkreślił, że dodatkowy czas pozwoli na jeszcze lepsze wdrożenie opinii graczy. „Każdy tydzień przynosił cenne opinie od naszej społeczności. Chociaż poczyniliśmy już znaczące postępy, uważamy, że potrzeba kilku dodatkowych tygodni, aby wdrożyć te opinie i zapewnić jeszcze bardziej ambitne i angażujące wrażenia pierwszego dnia” – napisał Cote na platformie X.

Seria "Assassin’s Creed" od lat cieszy się ogromną popularnością, jednak Ubisoft wielokrotnie zmagał się z problemami  dotyczącymi optymalizacji swoich gier na premierę. Wystarczy wspomnieć problemy z teksturami twarzy w Unity i masę innych wpadek. 

 

 

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wydadzą 20 mln euro na poprawki Assassin’s Creed: Shadows. Żenująca wpadka podczas pokazu na żywo

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł