Naughty Dog już nakłada na swoich deweloperów obowiązkowe nadgodziny, ze względu na przedłużające się prace nad Intergalactic: The Heretic Prophet. To pierwsza nowa marka studia od ponad dekady.
Według raportu Jasona Schreiera z Bloomberga, studio wymusiło nadgodziny, aby ukończyć demo gry na wewnętrzną prezentację dla Sony Interactive Entertainment. Nie chodzi o demo dla graczy (to był pokaz dla Sony w ramach kontroli postępów prac - możliwe zatem, że problemy są jeszcze głębsze).
Obowiązkowe nadgodziny rozpoczęły się pod koniec października. Pracownicy musieli dokładać przynajmniej osiem godzin tygodniowo, choć poproszono ich, by nie pracowali więcej niż 60 godzin w tygodniu. Oprócz wydłużonego czasu pracy, deweloperzy zostali również wezwani z powrotem do biura na pełne pięć dni w tygodniu zamiast trzech.
Deweloperzy Intergalactic zmuszeni do crunchu
Według wcześniejszych doniesień Schreiera, tytuł ma ukazać się w połowie 2027 roku. Jeśli jednak studio już teraz wymusza nadgodziny, pracownicy obawiają się, że oznacza to więcej czasu spędzanego w biurze aż do wydania gry.
Kultura crunchu była problemem w Naughty Dog w przeszłości i pozostaje bolączką wielu studiów AAA. Jednak, jak zauważa Schreier, negatywna reakcja graczy wobec studiów i ich liderów (w przypadku Naughty Dog jest to Neil Druckmann) miała prowadzić do zmian.
Obowiązkowe nadgodziny rozpoczęły się pod koniec października. Pracownicy musieli dokładać przynajmniej osiem godzin tygodniowo.
Raport dodaje, że nakaz nadgodzin zakończył się dla większości pracowników w tym tygodniu, a poprzedni harmonogram powróci w styczniu. Nowy plan na okres po styczniu 2026 zostanie ogłoszony, gdy pracownicy wrócą z przerwy świątecznej. Etap podciągania jakości gry pod koniec produkcji jest normalny i możliwy do przeprowadzenia bez przemęczania zespołu. Naughty Dog ma jednak tak wysoko zawieszoną poprzeczkę, że na pewno nie będzie im łatwo wydać czegoś nowego po tylu latach od The Last of Us 2.
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
Pracownicy Naughty Dog zmuszeni do pracy po godzinach. Nowy projekt się komplikuje